معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای زیرکشت گندم رفتن حدود ۳۹۰ هزار هکتار از اراضی استان در سال زراعی آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 01 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر سید افشین صفوی اضافه کرد: برآورد می‌شود در سال زراعی آینده 290 هزار هکتار گندم دیم و 100 هزار هکتار گندم آبی در استان کشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تامین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان نداریم، گفت: 38 هزار تن بذر گندم اصلاح شده برای تامین نیاز گندمکاران استان خریداری و وارد استان شده است.

امسال تولید گندم استان با افزایش 25 هزار تنی به 870 هزار تن می‌رسد

صفوی در ادامه به آخرین آمار خرید گندم مازاد بر نیاز زارعان در مراکز خرید گندم اشاره کرد و گفت: تاکنون 557 هزار و 961 تن گندم از زارعان استان خریداری شده که 519 هزار و 21 تن آن به صورت خرید تضمینی بوده که تاکنون هم 1272 میلیارد تومان از وجه گندم معادل 98 درصد مطالبات گندمکاران به حساب آنها واریز شده است. همچنین 38 هزار و 940 تن گندم دروم نیز به صورت توافقی و از سوی کارخانجات ماکارونی از گندمکاران استان خریداری شده که تمامی وجوه آن به حساب گندمکاران واریز شده است.

صفوی گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان گندم خریداری شده از کشاورزان در مراکز خرید تضمینی در نهایت به 560 هزار تن برسد.

صفوی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 845 هزار تن گندم در استان تولید شد، گفت: امسال میزان تولید گندم در استان با افزایش 25 هزار تنی به 870 هزار تن خواهد رسید.

صفوی در پایان گفت: برداشت گندم در استان کرمانشاه در مراحل پایانی است، هرچند خرید گندم از گندمکاران کماکان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار