پژوهش جدید فناوران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
مطالعات امکان‌سنجی فنی، مالی و اقتصادی استفاده از اتوبوس‌های برقی در شهر اصفهان پژوهش جدید فناوران شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان است.
کد خبر: ۸۹۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵ 31 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، این طرح به عنوان پژوهشی مساله محور حوزه بهره‌بردار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان حاصل تلاش فناوران شرکت دانش‌بنیان پژواک طرح ایرانیان، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است.
هدف از این مطالعه مقایسه تکنولوژی انواع اتوبوس‌ها و بررسی امکان‌سنجی فنی استفاده از اتوبوس‌های برقی در شهر اصفهان است.
در این مطالعه، انواع اتوبوس‌های برقی و ویژگی مربوط به آن‌ها همچون فناوری ساخت، زیرساخت‌های موردنیاز و بازار تولیدی آن‌ها بررسی شده است.
همچنین تحلیل‌های مالی و اقتصادی، مقایسه گزینه‌های رقیب اتوبوس دیزلی و گازی همچنین نحوه بکارگیری این اتوبوس‌ها در خطوط از دیگر مواردی است که در این مطالعه به آن‌ها پرداخته شده است.
این طرح در دو مرحله در مقایسه با وضعیت موجود نوسازی سالانه ۱۰ درصدی اتوبوس‌های دیزل بررسی شد که مرحله اول، نوسازی و جایگزینی سالانه ۱۰ درصدی با اتوبوس برقی و مرحله دوم نوسازی و جایگزینی سالانه ۱۰ درصدی با اتوبوس گازی تعریف شد.
نتایج حاصل از پژوهش نشان می‌دهد در مرحله جایگزینی اتوبوس دیزلی با اتوبوس گازسوز، با توجه به افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و هزینه سوخت برای شهرداری‌ها و سابقه نامناسب استفاده از اتوبوس‌های گازسوز قدیمی در سیستم اتوبوس‌رانی و باوجود نتایج مثبت اقتصادی از نگاه ملی و شهرداری به دلیل بازدهی نداشتن مالی برای شهرداری، با مغتنم شمردن فرصت جایگزینی به نظر می‌رسد حرکت به سمت استفاده از اتوبوس‌های برقی درمقایسه با اتوبوس گازی مؤثرتر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار