حجت الاسلام والملسمین حبیب الله شعبانی موثقی با بیان اینکه رهبری تأکید داشتند که مدیریت فضای مجازی رها شده و این مسئله مطالبه خانواده‌ها هم هست، خاطرنشان کرد: کسانی که متولی فضای مجازی هستند باید نگاهی به آمار‌های آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی را بیندازند، ما مخالف فضای مجازی و تمدن نیستیم بلکه مخالف با هرج و مرج، فحشا و فساد هستیم.
کد خبر: ۸۹۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ 31 August 2020
نماینده، ولی فقیه در استان اعلام کرد: عزاداری‌هایی که در سطح کشور انجام شد نشان داد شور، شعور و فرهنگ اصیل در عزاداران بسیار بیشتر است و افزون بر ۹۶ درصد هیئت‌های مذهبی در مراسم‌های خود پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های ستاد ملی کرونا را رعایت کردند که مایه مباهات است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والملسمین شعبانی موثقی در سخنرانی خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان، با اشاره به هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به همین مناسبت توصیه‌هایی به دولت داشتند که بیشتر مطالبه و خواسته‌های مردم و اکثرا در غالب مسائل اقتصادی است و این مسائل صرفا توصیه و ارشاد نیست بلکه دستور رهبر جامعه بوده و نیاز است که دولت به صورت جدی به آن‌ها رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در ابتدای آغاز کار خود گفت که برای حل مشکلات اقتصادی کشور ۱۰۰ روز نیاز است و رهبری نیز در سخنرانی خود اشاره داشتند تا پایان خدمت دولت هنوز سه ۱۰۰ روز باقی مانده است، ادامه داد: هنوز یکسال از فرصت دولت باقی مانده و برای همین مسئله فرصت فراوانی است چراکه علاوه بر دستور رهبر، مسئولیت شرعی به علت حقوق گرفتن از بیت‌المال است و موظف است تا ساعت آخر باید کار کند؛ سال اول و آخر ندارد.

امام جمعه همدان مطرح کرد: نکته بعدی اینکه زمانی که دولت تمام شود، مردم آن‌ها را قضاوت خواهند کرد، قضاوت مردم همیشه هست بنابراین تا آخرین لحظات باید به مسئولیت خود عمل کند، فرصت تحقق وعده‌ها هنوز هست و در پیشگاه الهی باید جوابگو بود.

وی یکی از نکات مورد تأکید رهبری را اقتصاد و معیشت مردم دانست و ادامه داد: دولت زحمات فراوانی زیاد کشیده است و در شرایط تحریمی کشور را جلو برده، اما باید همچنان پیگیری باشد همچنین رونق تولید، واردات بی رویه و خام فروشی نیز از نکات مورد تأکید رهبر انقلاب بوده است.

شعبانی موثقی با بیان اینکه رهبری تأکید داشتند که مدیریت فضای مجازی رها شده و این مسئله مطالبه خانواده‌ها هم هست، خاطرنشان کرد: کسانی که متولی فضای مجازی هستند باید نگاهی به آمار‌های آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی را بیندازند، ما مخالف فضای مجازی و تمدن نیستیم بلکه مخالف با هرج و مرج، فحشا و فساد هستیم.

نماینده، ولی فقیه در استان ضمن تشکر ویژه از هیئت‌ها و عزاداران حسینی (ع)، خاطرنشان کرد: عزاداری‌هایی که در سطح کشور انجام شد، نشان داد شور، شعور و فرهنگ اصیل در عزاداران بسیار بیشتر است و افزون بر ۹۶ درصد هیئت‌ها در مراسم‌های خود پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های ستاد ملی کرونا را رعایت کردند که مایه مباهات است.

وی اضافه کرد: مجلس عزای امام حسین (ع) بستر تقویتی بسیار مناسبی را ایجاد می‌کند و می‌بینیم که در این شرایط کرونا تربیت شده‌های مجلس امام حسین (ع) چگونه رعایت می‌کنند همچنین باید در روز‌های باقی مانده به پروتکل‌ها توجه بیشتری کنیم چراکه قانون‌مداری مردم و عمل به قوانین بسیار مهم است.

وی بیان کرد: دعوت به تقوا توصیه همه اولیاء الهی است، اگر بعد از رحلت پیامبر (ص) تقوا در جامعه اسلامی رعایت می‌شد انحرفات و تحریفات درجامعه اسلامی رخ نمی‌داد، تقوا صرفا نماز و روزه نبود بلکه خضوع و خشوع در مقابل اولیاء الهی است، اگر می‌بینم که در مقابل امام حسین (ع) شمشیر کشیده شد به علت عدم رعایت تقوا بود.

امام جمعه همدان اضافه کرد: جامعه‌ای که شمیشیر علیه امام حسین (ع) کشیدند و در مقابل قتل اولیاء سکوت کردند، چند ویژگی دارد و هر اجتماعی این ویژگی‌ها را داشته باشد برای جامعه و، ولی خدا خطرناک است. شاخصه‌های جامعه قاتل امام که ظرفیت تبدیل شدن به شمر دارند را امام حسین (ع) دو سال قبل از شهادت وضعیت جامعه را توصیف می‌کند؛ اول اینکه در مقابل حرمت شکنی‌ها و گمراهی‌ها سکوت می‌کنند و اهل امر به معروف و نهی از منکر نیستند و نسبت به شکسته شدن عهد الهی بی تفاوت هستند.

شعبانی موثقی افرود: ویژگی دوم اینکه جامعه اسلامی بعد پیامبر اهل سازش با ظالم امثال یزید و ابن زیاد است و نسبت به ظلم حساسیتی ندارد و سکوت می‌کند. ویژگی سوم ترس از مرگ است، امام (ع) می‌فرمایند: مسئولیت‌ها را به کسانی داده‌اید که دنبال هوای شهوانی خود هستند و دین و اعتقادات و فرهنگ و اسلام برایشان مهم نیست و این‌ها را به جامعه حاکم کردید به علت اینکه از مرگ فرار می‌کنید به دنبال زنده ماندن هستید.

وی اظهار کرد: هر جامعه‌ای که مبتلا به این آسیب‌ها شود نسبت به قتل اولیاء الله سکوت می‌کند، اما "ما ملت امام حسینیم" ملت ما در شهادت سردار سلیمانی غوغا کرد، دشمن تلاش می‌کند به دنبال هنجار‌ها و ارزشی‌های بکشاند که جامعه در مقابل، ولی خدا سکوت کند، اما ما ملت امام حسینیم و این آرزو را به گور خواهد برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار