نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با هیات آمریکایی در قدس اشغالی آمادگی مشروط خود برای مذاکره با فلسطینی‌ها را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۹۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 31 August 2020

 

شرط نتانیاهو برای مذاکره با فلسطینی‌ها

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید یکشنبه به همراه جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس در آستانه مذاکرات امروز (دوشنبه) در ابوظبی برای نهایی‌سازی توافق امارات – اسرائیل دیدار کردند.

در کنفرانس مطبوعاتی پس از این دیدار بنیامین نتانیاهو اعلام کرد امروز (دوشنبه) اولین پرواز تجاری اسرائیل به امارات انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این گامی "بزرگ" برای یهودیان در زمینه تجاری و گردشگری و سرمایه‌گذاری و غیره است.

نتانیاهو همچنین مدعی شد: اسرائیل و امارات دو "قدرت" اقتصادی در منطقه هستند. این توافق راهگشای دیگر کشورها برای عادی سازی روابط است. ما از سرعت عادی سازی با امارات متاثر شدیم و اجازه نمی دهیم خراب شود.

وی در ادامه مدعی حمایت آمریکا از روند صلح خاورمیانه شده و گفت که آماده مذاکره با فلسطینی ها بر اساس طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسم به طرح معامله قرن است.

نتانیاهو در ادامه گفت : ما تاابد منتظر نمی مانیم فلسطین راضی شود. در نهایت فلسطینی ها متوجه میشوند که باید از وتوی طرح ها  اقدامات دست کشیده و همکاری کنند.

وی به سفر سه سال قبل خود به هند از آسمان عربستان اشاره کرد و همچنین گفت که دو سال قبل به سودان رفته است و اقدامات و سفرهای سری زیادی برای عادی سازی روابط انجام شده است.

در همین راستا، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی مدعی شد که کشورهای عرب و "مسلمان" بیشتری احتمالا مسیر امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در پیش می‌گیرند.

او از کشور خاصی نام نبرد اما مقام‌های اسرائیلی علنا به نام‌ کشورهای عمان، بحرین و سودان اشاره می‌کنند. فلسطینیان این حرکت امارات را محکوم کرده و آن را رها کردن سیاستی می‌دانند که روابط رسمی با تل‌آویو را به تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۶۷ منوط می‌کرد.

امارات و رژیم صهیونیستی در ۱۳ اوت از توافقی با واسطه‌گری آمریکا برای عادی‌سازی روابط خبر دادند. رابرت اوبراین پس از گفت‌وگو در اقامتگاه نتانیاهو به خبرنگاران گفت: معتقدیم که دیگر کشورهای عربی و مسلمان به زودی مسیر امارات متحده عربی در عادی‌سازی روابط با اسرائیل را دنبال می‌کنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین ، آمریکا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار