کد خبر: ۸۹۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 30 August 2020

 

 

 

دکتر گیتی ایزدی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از این تعداد ۶۰۲ نفر مرد و ۴۲ نفر زن بودند ، افزود: ۶.۵ درصد از اهداکنندگان را بانوان تشکیل می دهند درحالی است که زنان در گیلان سالانه ٣ تا ٤ درصد از اهداکنندگان خون را شامل می شوند.

وی اظهار داشت: از این تعداد اهداکننده ٣٢۶ نفر اهداکنندگان مستمر، ۱۹۳ نفر باسابقه هستند و ۱۲۵ نفر برای اولین بار در این اقدام خیرانه و نوعدوستانه  مشارکت کردند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان خاطر نشان کرد: روز گذشته در تاسوعای حسینی ۵ نفر از بهبود یافتگان کرونا نیز به شکرانه سلامت پلاسما اهدا کردند.

وی ضمن قدردانی از تمامی اهداکنندگان خون خواستار همراهی اهدای کنندگان بار اول برای مشارکت در امر انساندوستانه اهدای خون شد.  

پایگاه های انتقال خون گیلان روز گذشته در تاسوعای حسینی در رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، بندرانزلی، فومن، تالش و آستارا از ساعت هشت صبح تا ۲۰ و سامانه خونگیری در میدان شهرداری رشت و اکیپ های خونگیری در صحن حرم آقاسید جلال الدین اشرف برای خونگیری فعال بوده و امروز در روز عاشورا نیز آماده خونگیری است.

پویش نذر خون نیز تا اربعین حسینی در استان گیلان ادامه دارد.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.  

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار