رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: ۷۲۹ تخت فعال به مجموعه تخت‌های بیمارستانی استان ایلام اضافه شد.
کد خبر: ۸۹۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 30 August 2020

به گزارش تابناک ایلام، محمد کریمیان گفت:  تعداد خانه‌های بهداشت در سطح استان پیش از دولت یازدهم تعداد ۱۵۱ باب بوده که با افزایش 58 خانه دیگر تا پایان سال گذشته این آمار به 209 مورد افزایش یافت.

وی افزود: در این مدت ۳۳ مرکز بهداشتی درمانی، تعداد ۴ پایگاه اورژانس افتتاح شد؛ ۴ مرکز اورژانس بیمارستانی، ۷ مرکز زایشگاه دارای اتاق LDR به استان اضافه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، بیان داشت: در حال حاضر یک مرکز آزمایشگاهی، یک مرکز آموزش بهورزی و ۳ مرکز آموزش مرکز مشاوره در حال احداث است، بیمارستان‌ ۳۷۶ تختخوابی ایلام به عنوان بزرگترین پروژه درمانی تاریخ استان، عملیات احداث و تکمیل آن در حال انجام است.

وی خاطر نشان ساخت: همچنین بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان ملکشاهی و دانشکده‌های پرستاری و پزشکی در حال احداث است.

کریمیان افزود: پیش از سال ۹۲ تعداد یک مرکز آموزش رفاهی در حوزه سلامت وجود داشت در حالی که از سال ۹۲ لغایت ۹۸ تعداد ۳ مرکز دیگر نیز احداث شده است.

وی یادآور شد: اضافه شدن یک دستگاه ام آر آی بخش دولتی، ۳ دستگاه سی‌تی‌اسکن، اورژانس هوایی، ۱۱۴۰ تخت بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها و ۲۷ تخت اتاق عمل در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه از دستاوردهای دولت تدبیر و امید از سال‌های ۹۲ لغایت ۹۸ است؛ در همین مدت نیز تعداد ۷۲۹ تخت فعال به مجموعه تخت‌های بیمارستانی در بخش‌های مختلف اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، بیان کرد: در مدت اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور میزان پرداختی از جیب بیمار در مراکز دولتی از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته و تعداد رشته‌های پزشکی( تخصص دارای پزشک مقیم) بیش از سال ۹۲ یک رشته بوده که پس از سال ۹۲ تعداد ۱۰ رشته اضافه شده و تعداد پزشکان متخصص مقیم در هر شبانه روز پیش از سال ۹۲ تعداد یک مورد بوده که از سال ۹۲ لغایت ۹۸ تعداد ۸ مورد اضافه داشته است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار