رفع تصرف اراضی در ۳۵۵ پرونده؛
به گزارش تابناک سمنان: سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۳۵۵ پرونده مربوط به ۷۰۶هکتار تصرف غیرقانونی در عرصه‌های ملی استان در دولت تدبیر و امید اجرای احکام و حکم بر خلع ید سودجویان صادر شد.
کد خبر: ۸۹۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹ 28 August 2020

۱۲ هزار مترمربع اراضی دامغان از تصرف غیرقانونی خارج شد - ایرنا


فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: مناطق شمالی استان سمنان به دلیل دارا بودن زمین‌های با ارزش بیشتر گرفتار تصرف‌های غیرقانونی است.
وی ادامه داد: براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت منابع طبیعی، خلع ید و قلع و قمع پیش از ساخت و ساز بر عهده این اداره کل است و در دولت تدبیر و امید ۷۳۹  فقره پرونده به وسعت یک هزار و ۴۸۲ هکتار در استان توسط اداره‌ کل منابع طبیعی رفع تصرف شد.
سرهنگ علیرضا ابوطالبی بیان کرد: برخی افراد که محل فعالیت و زندگیشان در مجاورت اراضی ملی است به طور مثال یک هکتار از اراضی ملی مجاور باغ را برای توسعه فعالیت تصرف می‌کنند و نمی‌توان به این افراد زمین‌خواری نسبت داد و اقدام آنان با عنوان تصرف غیرقانونی یاد می‌شود.
ابوطالبی در ادامه تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم با تقویت مشارکت مردمی و آگاهی بخشی به جامعه  تلاش شد تا میزان آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان کاهش یابد.
ابوطالبی اظهار داشت: در هفت سال گذشته ۱۷۲ فقره  با وسعت ۲۴۹ هکتار  آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان سمنان رخ داد و آمار نشان می‌دهد آموزش‌های مردمی کار ساز بوده و با وجود بالا بودن تعداد آتش‌سوزی‌ها، اما وسعت کمی از مراتع و عرصه‌های جنگلی درگیر شده است.
وی یادآور شد: تجهیز دهیاری‌ها به لوازم اولیه اطفاء حریق و امضاء تفاهم نامه با دهیاران و شورای اسلامی ۳۲ روستای حاشیه جنگل از جمله اقدام های انجام شده در استان سمنان برای کاهش شمار آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: چهار پایگاه  مردمی اطفای حریق و صیانت از عرصه‌های مرتعی و جنگلی  در چهار روستای حاشیه جنگل استان به منظور استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در دولت تدبیر و امید ایجاد شد.
از ۹.۷ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی استان سمنان، فقط ۳۵۲ هزار هکتار مناطق جنگلی و ۳.۷ میلیون هکتار مرتع است و از ۵.۲ میلیون هکتار بیابان سمنان ۱.۲ میلیون هکتار مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی در ۲۰ نقطه است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار