در سفر نیکزاد به خوی؛
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم اعطای تسهیلات و تسریع روند بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶ 27 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در این سفر مقامات ابتدا با بالکرد روند بازسازی در روستاهای بخش قطور را مشاهده و سپس در نشستی در بخشداری قطور راهکارهای تسریع در روند بازاسزی را بررسی کردند.

نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صدور پروانه ساخت و بازسازی برای 210 واحد مسکونی خسارت دیده و باقیمانده در شهر قطور ،تامین سیمان رایگان برای بازسازی واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن، تسریع در پرداخت حق بیمه 30 میلیون تومانی خانوارهای باقی مانده از جمله مصوبات این نشست بود.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین از از تصویب توزیع 1 میلیون تن قیررایگان در مناطق کمتر توسعه یافته در کمیسیون عمران مجلس خبر داد و افزود: این مقدارقیر به ارزش 4 هزار میلیاردتومان در جهت توسعه عدالت اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور توزیع می شود.


وی همچنین از استفاده از ظرفیت های قرارگاه بسیج سازندگی سپاه در جهت عمران و آبادانی کشور و کمک به تحقق عدالت اجتماعی خبر داد و تصریح کرد : در مجلس مصوب شده با پرداخت 10 میلیارد تومان عملکرد گذشته قرارگاه بسیج سازندگی کشورتوسط دولت این قرارگاه به میزان 12 میلیارد تومان نیز در مناطق کمتر توسعه یافته کشور طرح اجرا کند.


تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این سفربه روند مطلوب بازساری در این مناطق اشاره و از تلاش این بیناد برای تامین مصالح مورد نیاز مناطق زلزله زده قطورخبرداد و گفت : تاکنون ساخت 1 هزار 500 واحد در منطقه پایان یافته و در 3 هزار 400 واحد نیز در حال ساخت است.


وی همچین از پرداخت 50 میلیون تومان تسهیلات از حساب صد امام برای ساخت واحد مسکونی در مناطق زلزله زده برای بیش از یک خانواده در هر واحد مسکونی خبر داد و گفت: بنیاد مسکن همچنین برای ساخت مساجد و خانه های عالم تخریب شده در منطقه مساعدت خواهد کرد.


شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در نشست بررسی مشکلات روند بازساری تاکنون از پرداخت 160 میلیارد تومان تسهیلات مصوب به زلزله زدگان منطقه خبر داد.


نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره هم در نشست بر ضرورت آزادسازی تسهیلات باقیمانده بازسازی و تامین به موقع مصالح بازسازی در جهت اتمام ساخت واحدهای آسیب دیده تا فصل سرما تاکید کرد.


در این سفر همچنین با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 100 واحد مسکونی بازسازی شده در روستاهای خسارت دیده منطقه به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.


بدلی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت : برای ساخت این واحدهای 70 تا85 متری هرکدام 80 میلیون تسهیلات در اختیار روستائیان قرار گرفته است.


دو زمین لرزه پنج و هفت و پنج و نه ریشتری 4 اسفند به بیش از 5 هزار واحد مسکونی بخش قطور خوی خسارت وارد ساخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار