٢ هفته بعد از اتفاق كرونا در کشور راه حل حمایتی در معضل مرگ فزاينده كادر درمان را پیشنهاد شد که هنوز در راهروى بروكراتيک ادارى خاک می‌خورد..
کد خبر: ۸۹۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۴ 27 August 2020

آيين نامه شهيد سلامت قبل از نكوداشت كشته‌ها موظف به حمايت از زنده‌ها بود ما پيشنهاد تشكيل بنياد شهيد شهداى سلامت شد که هنوز خانواده شهدای سلامت در پيچ و خم تصويب قانون رها شده‌اند.

۶ روز بعد از اعلام رسمی کرونا در کشور پیشنهاد تشکیل کمیته رسیدگی به خانواده کادر درمان شد اما ۶ ماه بعد اقدام عملی هنوز دیده نشده است!

نكوداشت كشته‌ها یا حمايت از زنده‌ها ؟!

لايحه الحاق اجبارى رشته‌های علوم پزشکی به قانون مشاغل سخت و زیان‌آور

در قحطى مطلق مردان حقوقی در ساختار رسمى صنفی علوم پزشکی در اوج طاعون کرونا یک لایحه به عنوان لایحه درخواست الحاق رشته‌های علوم پزشکی به قانون مشاغل سخت و زیان‌آور آماده می‌شود.

اين لايحه براى جلوگيرى از ريزش كادر درمان فوريت دارد؛

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی
با سلام و احترام

وفق قانون؛ کارهای سخت و زیان آور، کارهایی است که در آنها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار ، غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر ازظرفیت های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد گردد ، که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن بوده و بتوان با به کار گیری تمهیدات فنی، مهندسی، بهداشتی و ایمنی و غیره ، صفت سخت و زیان آور بودن را از آن مشاغل کاهش یا حذف نمود.

افزايش شهدای کادر درمان کرونا مستند متقنی ست بر اینکه مشاغل رشته‌های مرتبط علوم پزشکی مرگ آور است.

به موجب ماده ۱ آیین‌نامه اجرایی بند (۵) جزء (ب) ماده واحده قانون اصلاح تبصره (۲) الحاقی ماده (۷۶) قانون اصلاح مواد (۷۲) و (۷۷) و تبصره ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴ و الحاق دو تبصره به ماده (۷۶) مصوب ۱۳۷۱ ـ مصوب ۱۳۸۰ـ موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۵۳۶۵/ت۳۶۰۰۰۵هـ مورخ ۱۳۸۶/۲/۵ از آنجا که مواجهه شغلی با عناصر فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد محرز بوده و به دليل اينکه وزارت بهداشت یکی از ارکان صاحب صلاحیت برای تعیین زیان‌آوری مشاغل پزشکی میباشد؛
طی یک لایحه دو فوریتی الحاق بدون شرط آن دسته از مشاغل علوم پزشکی را که مستقیماً با بیمار یا مواد مترشحه از بدن بیمار مواجه هستند به قانون مذکور الزامی می‌دانیم.

این لایحه به عنوان ماده واحده الحاقيه التزامى به ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی یا آیین نامه تعیین مصادیق مشاغل سخت و زیان‌آور تقدیم می‌شود.

مرگ، بیماری، کاهش طول عمر مستند در طاعون کرونا در کارگران درمان نیازی به اثبات اداری ندارد، بدیهی ست این درخواست يک الحاقیه تفسیری و تأکیدی به قانون آمره موجود است و فوریت آن با توجه به مرگ فزاینده کادر درمان يک اقدام اضطرارى است.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار