همزمان با هفته دولت ۳۲ پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال و اشتغال ۸۴۵ نفر روز چهارشنبه درقم به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۹۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۹ 27 August 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه افتتاح از این طرح‌ها طی سخنانی، اظهار داشت: سیاست قم در بخش صنعت حمایت از صنایع مبتنی بر فناوری و صادرات محور است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز تاکید کرد: واحدهای به بهره‌برداری رسیده قم در هفته دولت نوعا، صنایع دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی بوده است.

محمود سیجانی یادآور شد: نهضت ساخت داخل و جلوگیری از خروج ارز به خارج از کشور از اهداف مهم سرمایه‌گذاری‌های جدید در شهرک‌های صنعتی قم است.

وی تاکید کرد: برخی از خطوط تولیدی به بهره‌برداری رسیده جدید در قم از محصولاتی است که کشور کاملا به آنها وابسته بوده و برای اولین در کشور تولید خواهد شد.

سیجانی گفت: امروز یک واحد تولید قیر در شهرک محمودآباد قم به بهره‌برداری رسید که تاثیر بسیار زیادی در افزایش عمر آسفالت و مباحث زیست‌محیطی دارد.

استاندار قم روز چهارشنبه علاوه بر حضور در شهر قنوات و افتتاح بوستان شهدای گمنام و ساختمان پزشکان شهر قنوات و چندین پروژه عمران شهری، کلنگ بلوار امام علی(ع) و مزرعه ۸ هزار متری پرورش قارچ را نیز به زمین زد.

بهرام سرمست همچنین در مراسم بهره برداری از طرح های صنعتی قم، واحدهای تولیدی امیدسازان کلید آریا، آذین اکسیر قالب نوین و یک واحد قیر برنت را در شهرک صنعتی محمود آباد و واحد صدرا نگین پاسارگارد و یک واحد پلیمری را نیز در شهرک شکوهیه افتتاح کرد.

وی همچنین کلنگ نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی با اعتبار ۱۲ میلیارد ریالی معصومیه شرکت آب و فاضلاب قم را نیز در جاده قدیم قم-تهران کلنگ زنی کرد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار