مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی اتوبوس‌های فرسوده این شهر خبرداد.
کد خبر: ۸۹۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ 26 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،علی‌اکبر مظفری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این میزان با رایزنی‌های و موافقت اعضای شورای اسلامی شهر اراک تا ۱۸۰ میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند افزود: شهرداری اراک تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید امضاء کرده که براساس آن قرار است به هر دستگاه اتوبوس فرسوده این شهر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ویژه پرداخت شود اما این موضوع هنوز قطعی و ابلاغ نشده است.
وی یادآورشد: شهردای تعمیرات اساسی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده را در صورتی که تفاهم‌نامه شهرداری اراک با صندوق کارآفرینی امید عملیاتی نشود، انجام خواهد داد.
وی افزود: ۷۰درصد ناوگان اتوبوسرانی و حدود ۴۰ درصد ناوگان تاکسیرانی کلانشهر اراک فرسوده شده است.
مظفری با بیان اینکه ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در ۳۰ خط مسافری کلانشهر اراک فعالیت می‌کنند گفت: از این تعداد کارکرد بیش از ۱۰۰ دستگاه بالای ۱۰ سال است و به بازسازی نیاز دارد.
وی با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی نیز در کلانشهر اراک افزود: از این تعداد یک‌هزار دستگاه فرسوده شده اما با توجه به اینکه هیچ حمایت و تسهیلات ویژه‌ای هم از سوی خودروسازان و هم از سوی بخش دولتی به این قشر از جامعه پرداخت نمی‌شود، تاکسی‌داران تمایلی برای تعویض خودروی های خود ندارند.
مظفری با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و تبلیغات رسانه‌های مختلف مبنی برا استفاده نکردن مردم از خودروهای عمومی شرایط اقتصادی بهره‌برداران اتوبوس و تاکسی‌داران را با مشکل مواجه کرده است اظهارداشت: مقدمات پرداخت کمک مالی بلاعوض از ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریال به این قشر فراهم شده و پرداخت ۲۰ میلیون ریال تسهیلات ویژه نیز به تاکسی‌داران شهر اراک آغاز شده است و تا کنون ۴۵۰ نفر این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک هم با بیان اینکه سرانه فضای سبز این کلانشهر به ازای هر نفر ۲۳ متر است گفت: این میزان نسبت به میانگین کشور مطلوب است اما فضای سبز شهر اراک به لحاظ پراکندگی نامتوازن است به طوری که در منطقه یک شهرداری اراک فضای سبز بسیار زیاد است اما در منطقه ۲ که مرکز شهر را در بر می‌گیرد فضای سبز چندانی وجود ندارد.
احمد حسنی با بیان اینکه هم اکنون یک‌هزار و ۳۷۸ هکتار فضای سبز در اراک وجود دارد افزود: بیش از ۹۰ درصد از آب مورد نیاز برای آبیاری این فضا از چاه‌های آلوده تامین و تنها ۱۰ درصد از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود که تا ۲ سال آینده مقدمات حذف این مقدار هم فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه ایجاد روشنایی پارک‌های کلانشهر اراک از اوایل امسال در این سازمان کلید خورد افزود: هم اینک عملیات روشنایی پارک امیرکبیر، خیبر، آزادی و شهید باهنر به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه ضدعفونی و گندزدایی کردن محیط و وسایل بازی کودکان و تجهیزات ورزشی، همه روزه انجام می‌شود یادآورشد: هیچ گونه نگرانی در استفاده از فضای پارک ها برای هشهریان وجود ندارد.
حسنی افزود: ساخت ۲ پارک باغ ایرانی در انتهای خیابان هپکو و در مجاورت بیمارستان سینا و یک پارک بزرگ هم در منطقه کرهرود آغاز شده و پیمانکاران این طرح‌ها هم انتخاب شده‌اند.
وی گفت: اصلاح معابر پارک‌های مختلف اراک از قبیل دانشجو، معلم، آزادی، کلاله و نصب، تعمیرات و راه‌اندازی آب‌نمای پارک‌های ملت، آویشن، بهاران، آفتاب، احسان، جنت و امیرکبیر از دیگر اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک در سال جاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار