رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: رابطه صنعت و دانشگاه در قم روز به روز بیشتر می‌شود و این دونهاد با همکاری یکدیگر به دنبال فرصت‌آفرینی و ایجاد تحول چشمگیر در عرصه تولید استان هستند.
کد خبر: ۸۹۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 26 August 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد: در شرایط تحریم استفاده از ظرفیت علمی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی،‌ راهکاری موثر برای حفظ و ارتقا توان واحدهای تولیدی استان است و به همین منظور سازمان صنعت و مراکز آموزش‌عالی قم بایکدیگر تفاهم‌نامه‌های همکاری گسترده ای امضا و آن را اجرایی کردند.

وی گفت: در همین رابطه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در قالب طرح توانمندسازی تولید و اشتغال توسعه پایدار(تاپ) در نظر دارد نسبت به جذب مشمولین وظیفه دانشگاهی در مقاطع فوق‌لیسانس و دکتری اقدام نماید.

وی افزود: در همین رابطه از متقاضیان درخواست می‌شود پس از ثبت‌نام در پورتال طرح تاپ نسبت به اخذ تاییدیه از اداره آموزش، پژوهش و فناوری این سازمان اقدام نمایند.

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم ادامه داد: متقاضیان باید فارغ‌التحصیل و دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری باشند و حداقل پنج‌ماه به اتمام معافیت تحصیلی فرد باقیمانده باشد و تا آن زمان در سامانه مذکور ثبت‌نام کرده باشد.

سیجانی گفت:‌ افرادی که دارای برگه اعزام یا غیبت باشند، نمی‌توانند از این امریه استفاده کنند؛‌ همچنین فرد متقاضی نباید از اقوام درجه‌یک مدیرعامل یا اعضای هیئت‌مدیره بنگاه متقاضی جذب سرباز باشد.

وی با اشاره به این‌که مشمولان بومی استان در اولویت این طرح هستند، افزود: جذب مشمولین وظیفه دارای کسر خدمت صرفا در صورت ارائه تعهد محضری مبنی بر عدم استفاده از کسر خدمت میسر است.

وی ادامه داد: برای استفاده از این فرصت لازم است متقاضیان، توانمندی و مهارت موردنظر واحدهای تولیدی را که در سامانه تاپ قابل رویت است،‌ داشته باشند.

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی فراوری معدنی ازجمله رشته‌های موردنیاز در این طرح است.

وی بیان کرد: متقاضیان برای دست‌یابی به جزییات بیشتر می‌توانند به آدرس پورتال طرح تاپ به نشانی http://iranetop.ir مراجعه و از طریق شماره تماس ۳۷۱۰۹۲۵۹ و ۳۷۱۰۹۲۱۴ اطلاع حاصل کنند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار