فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز اعلام کرد که گشت های حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی با هدف پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز این اراضی در روزهای تعطیل فعال هستند.
کد خبر: ۸۹۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 26 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ سید مجتبی موسوی گفت: بررسی سوابق و جغرافیای زمانی وقوع تغییرکاربری های غیرمجاز توسط متخلفان نشان داد که در ایام تعطیل افراد سودجو و فرصت اقدام به ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی می کنند.

وی اظهار داشت: این موضوع موجب شد برنامه ریزی برای تشدید حضور کاربران گشت در مناطق و شهرستان های تابعه استان در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان البرز قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز افزود: در راستای تدابیر پیشگیرانه ریاست این سازمان، با برنامه ریزی صورت گرفته از حضور همکاران تیم های یگان حفاظت در ایام تعطیل امکان هر گونه سوء استفاده از متجاوزین به اراضی سلب و یا به حداقل خواهد رسید.

وی گفت: به همین منظور ضمن ایجاد و تشکیل تیم های گشت مشترک با سایر سازمان ها از جمله  شهرداری ها ، بخشداری ها، منابع طبیعی و سازمان مسکن و شهرسازی به صورت هم پوشانی و هم افزایی از گسترش و تقویت پیشگیری برخوردار خواهیم بود.

موسوی افزود: همکاران در واحدهای گشت حفظ کاربری با حضور میدانی و پایش تصویری هرگونه فعالیت غیر مجاز را رصد کرده و با هماهنگی دستگاه قضایی برخوردهای قانونی را معمول خواهند داشت .

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) از شهروندان درخواست کرد هر گونه مشاهدات خود را در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی را با شماره های سامانه ۱۳۱ و یا تلفن های جهاد کشاورزی در شهرستانها اطلاع رسانی کنند.

به منظور نظارت بر اراضی کشاورزی، ۲۰ تیمتیم  گشت در سراسر استان به خصوص شهرستان ساوجبلاغ فعال شده اند.

استان البرز حدود ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی وباغی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار