در حراج، اما قیمت شیئ بادآورده به سرعت بالا می‌رود. معلوم نیست که چند درصد آن به صاحب عینک رسیده است.
کد خبر: ۸۹۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 26 August 2020
پس از تحقیق و مقایسه عینک با عینک‌های دیگر گاندی مشخص می‌شود که واقعا متعلق به مبارز خستگی‌ناپذیر هند است. او به صاحب عینک می‌گوید، ارزش آن حدود ۱۵ هزار پوند است.

به گزارش تابناک ایلام، به نقل از رسانه فارسی زبان، عینکی که گفته می‌شود متعلق به رهبر استقلال هند بوده در بریتانیا به حراج گذاشته شد. نرخ ابتدایی عینک ۱۵ هزار پوند تعیین شد و در نهایت به ۲۶۰ هزار پوند رسید.

قیمت نجومی عینک گاندی

عینکی با شیشه‌های گرد طبی و دسته‌هایی که روکش طلایی دارند: چنین عینکی را امروزه می‌توان با قیمتی بسیار کمتر تهیه کرد. اما آنچه در حراجی "ایست بریستول" به فروش رفت، یک "شیئ استثنایی" به شمار می‌رود که با بهایی نامانوس به فروش رسیده است: ۲۶۰ هزار پوند معادل ۲۸۸ هزار یورو یا ۳۴۰ هزار دلار.

داستانی که اندرو استوو برای شبکه خبری اسکای تعریف کرده، جذابیت عینک کهنه را چند برابر کرده است. به گفته او، مردی عینک را با پست به آدرس حراجی فرستاده و در نامه‌ای نوشته است: «این عینک متعلق به گاندی است. با من تماس بگیرید.»

از قرار معلوم صاحب عینک در گفت‌وگوی تلفنی با استوو گفته است، گاندی حدود ۱۰۰ سال پیش عینک را به عمویش در آفریقای جنوبی هدیه داده است و «اگر ارزشی ندارد، آن را دور بیندازید». گاندی آن زمان مدت زیادی در آفریقای جنوبی اقامت داشت.

استوو می‌گوید، پس از تحقیق و مقایسه عینک با عینک‌های دیگر گاندی مشخص می‌شود که واقعا متعلق به مبارز خستگی‌ناپذیر هند است. او به صاحب عینک می‌گوید، ارزش آن حدود ۱۵ هزار پوند است.

در حراج، اما قیمت شیئ بادآورده به سرعت بالا می‌رود. معلوم نیست که چند درصد آن به صاحب عینک رسیده است.

    رهبر جنبش استقلال هند به این شهره بود که وسایل خود را به دیگران هدیه می‌داد.

    عینک گاندی

    برترین‌ها
    اشتراک گذاری
    نظر شما
    نام:
    ایمیل:
    * نظر:
    * :
    آخرین اخبار