نماینده مردم فسا گفت:  ما اهمیت فضای مجازی را و این که بخشی از زندگی مردم شده است، قبول داریم اما بحث ما در مورد فضای مجازی این است که این عرصه از خارج مدیریت و هدایت می شود و ما نمی توانیم مردم را بی پناه رها کنیم.
کد خبر: ۸۹۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 25 August 2020

به گزارش تابناک فارس: حجت‌الله فیروزی گفت: مقام معظم رهبری بر ایجاد،راه اندازی و توسعه شبکه ملی اطلاعات تاکید ویژه‌ای دارند و ضروریست که مسئولین به این مهم توجه بیشتری داشته باشند، علاوه بر این ایشان بر زمانبندی وقوع آن نیز تاکید ویژه‌ای دارند که شبکه ملی اطلاعات هرچه زودتر و در پروسه زمانی مشخص اتفاق افتد.

وی افزود: برای رسیدن به این اهداف طی جلساتی که با وزیر محترم ارتباطات و اطلاعات داشتیم به این موضوع نیز اشاره و پرداخته شد که چه کارهایی باید انجام شود،آقای آذری جهرمی به نقشه های راهبردی و اساسی اشاره داشته‌اند که با جدیت بیشتری در دستور کار قرار بگیرد. اما آن خواسته ای که کمیسیون صنایع و معادن مطالبه کرده فراتر از این بوده است.

فیروزی با بیان این که از شبکه ملی اطلاعات غلفت شده و آن طور که باید عملیاتی نشده، ادامه داد:در حال حاضر کمیسیون صنایع و معادن در صدد می باشد تا با توافق وزارتخانه مسئله زیر ساخت ها را فراهم نماید.

 

وی افزود:مبحث دیگر به تولید محتوا و اینکه در چه زمینه هایی باید به آن پرداخته شود باز می گردد، در بخش تولید محتوا مقداری از آن به وزارت اطلاعات باز می گردد و بخش دیگر به دستگاه های اجرایی مرتبط می شود اما به طور کلی و در حال حاضر در همان مرحله اولیه کارها به خوبی پیش نرفته و از کاستی‌های زیادی رنج می برد.


نماینده مردم فسا در مجلس به عدم حمایت کافی اشاره کرد و گفت: آنگونه که باید به ایجاد شبکه های مجازی توجه نشده از طرفی عدم فرهنگ سازی در استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی مثل پیام‌رسان ‌سروش و غیره موجب شد که از آن استقبال مناسبی صورت نگیرد.


وی در پایان گفت:متاسفانه شبکه های بیگانه بر ضد شبکه ملی اطلاعات در ایران حاشیه‌سازی و سخن‌پراکنی کرده و می کنند از این رو نیاز است که مسئولان و متولیان امر به طور جدی به این مسئله ورود کنند و شبهات را از میان بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار