رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت: برای سال تحصیلی جدید ظرفیت پذیرش ۶۲۲۰ دانشجو را داریم.
کد خبر: ۸۹۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 25 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک  کرمانشاه به نقل از ایسنا،مزدک راد ملکشاهی با اشاره به اجرایی شدن طرح تعطیلی مراکز علمی کاربردی دولتی از دو سال پیش، اظهارکرد: در استان کرمانشاه حدود یازده مرکز علمی کاربردی دولتی داشتیم که با اجرایی شدن این طرح همه آنها تعطیل شدند، درحالیکه هر ساله در زمان پذیرش دانشجو استقبال بسیار خوبی از برخی از این مراکز می‌شد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که کرمانشاه به نسبت سایر استان‌ها تعداد مراکز علمی کاربردی دولتی زیادتری داشت، از اجرای این طرح بیشتر متضرر شد، با این وجود تلاش کردیم تا تعدادی از رشته‌های مراکز تعطیل شده و دانشجویان آنها را هم بین هشت مرکز باقی مانده تقسیم کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه افزود: البته برای شروع سال تحصیلی جدید(مهر 1399 ) تعدادی از کدرشته محل‌های مراکز تعطیل شده، ازجمله رشته‌های حوزه فرهنگ و هنر که استان به آنها نیاز دارد را برگردانده‌ایم و قرار است در مراکز علمی کاربردی فعلی تدریس شوند.

وی تعداد این رشته ها را 15 کد رشته محل اعلام کرد و گفت: موسیقی، عکاسی، رشته های کشاورزی و مهارتی از جمله رشته‌هایی هستند که دوباره در آنها پذیرش دانشجو داریم.

راد ملکشاهی در ادامه یادآورشد: همچنین باتوجه به کاهش تعداد مراکز علمی کاربردی استان، بدنبال تاسیس مراکز جدید هستیم، مراکزی که هم علمی و هم کاربردی باشند، در این راستا علاقمندیم که واحدهای تولیدی بزرگ استان مانند جهان فولاد، روژین تاک، پتروشیمی، پالایشگاه، کارخانه سیمان و ... برای تاسیس چنین مراکزی درخواست دهند و در رشته‌های مرتبط با حوزه فعالیتشان و بنا به نیازهایی که دارند، دانشجو تربیت کنند.

6220 ظرفیت پذیرش دانشجو داریم

وی در بخش دیگری از سخنانش به در پیش بودن سال تحصیلی جدید هم اشاره کرد و گفت: برای مهر 1399 در مراکز علمی کاربردی استان 102 کدرشته محل داریم که 63 مورد آنها کاردانی و 39 مورد در مقطع کارشناسی ناپیوسته است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه اضافه کرد: البته از 102 کد رشته‌ای که امسال در آنها پذیرش دانشجو داریم، 27 کد رشته محل جدید هستند که از این تعداد 19 رشته در مقطع کاردانی و هشت رشته هم در مقطع کارشناسی است.

وی افزود: برای شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه جمعا 6220 نفر ظرفیت پذیرش دارد که از این تعداد 3797 ظرفیت در مقطع کاردانی و مابقی در مقطع کارشناسی است.

به گفته این مسئول سال تحصیلی جدید دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه از 15 شهریور به شکل غیرحضوری آغاز خواهد شد.

وی اعلام کرد: پذیرش دوره‌های کاردانی این دانشگاه از چهارم شهریور شروع و تا یازدهم این ماه ادامه دارد. پذیرش دوره کارشناسی هم از یازدهم شهریور شروع و تا 17 این ماه ادامه خواهد داشت.

4 مرکز علمی کاربردی کرمانشاه در سطح 2 کشور

رادملکشاهی در ادامه به آخرین سطح بندی مراکز علمی کاربردی کشور هم اشاره ای کرد و گفت: سطح بندی مراکز علمی کاربردی در چهار سطح انجام گرفته که در سطح اول هیچکدام از مراکز کشور در این سطح قرار نگرفتند.

وی افزود: در سطح دوم از استان کرمانشاه چهار مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی، نیروی انتظامی، امام رضا(ع) و مدیریت صنعتی قرار گرفته اند.

این اعلام کرد: از بین مراکزی که در سطح دوم قرار داشتند، 10 مرکز اول را هم معرفی کردند که مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه جزو این مراکز بود.

به گفته این مسئول، دیگر مراکز استان هم در سطح سوم مراکز علمی کاربردی کشور قرار گرفته اند.

تان کرمانشاه گفت: جشنواره فرهنگی هنری "ایثار دانشجویی" با حضور دانشجویان مراکز علمی کاربردی غرب کشور بصورت مجازی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

داریوش غفاری در نشستی خبری که امروز(سوم شهریور) برگزارشد، از میزبانی کرمانشاه برای برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ایثار دانشجویی خبرداد و گفت: این جشنواره با حضور دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی استان‌های لرستان، کردستان، کرمانشاه و ایلام برگزار خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: هرچند طبق دستورالعمل تنها دانشجویان فعال حاضر در مراکز علمی کاربردی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، اما با پیگیری‌هایی که شده قرار است دانشجویان فارغ التحصیل هم بتوانند آثار خود را ارسال کنند.

وی بابیان اینکه این جشنواره در دو بخش ادبی و هنری برگزار می‌شود، اعلام کرد: در بخش ادبی شعر، داستان کوتاه، فیلمنامه و نمایشنامه و در بخش هنری هم آثار گرافیکی را خواهیم داشت.

معاون اجرایی دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه اضافه کرد: شرکت کنندگان می‌توانند در بخش ادبی سه اثر و در بخش هنری هم یک اثر را به دبیرخانه این جشنواره واقع در محل واحد استانی دانشگاه علمی کاربری کرمانشاه ارسال کنند.

وی بابیان اینکه فراخوان این جشنواره اعلام شده و تا 20 شهریور مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره خواهد بود، گفت: دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت سه محور اصلی برگزاری این جشنواره است که شرکت کنندگان باید آثار خود را در قالب این موضوعات ارسال کنند.

غفاری یادآورشد: اختتامیه این جشنواره مهر ماه و همزمان با هفته دفاع مقدس خواهد بود و به سه نفر برگزیده جوایزی نقدی اهداء می‌شود.

تدارک برگزاری 7 رویداد شتاب در مراکز علمی کاربردی کرمانشاه

سلیمان شفیعی معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان هم در این نشست، از برنامه ریزی برای برگزاری هفت رویداد شتاب در مراکز علمی کاربردی استان خبرداد و گفت: سال گذشته برای برگزاری این رویدادها برنامه ریزی کرده بودیم، اما با شیوع بیماری کرونا امکان اجرای آنها فراهم نشد.

وی تصریح کرد: باتوجه به ادامه دار بودن شیوع این بیماری، تصمیم گیری شد این رویدادها را به صورت مجازی برگزار کنیم، در این راستا از شهریور تا آذر ماه همه آنها را برگزار خواهیم کرد.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه بابیان اینکه اولین رویداد 16 شهریور توسط مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با عنوان "اپلیکیشین‌های موبایل" برگزار می‌شود، گفت: رویداد دوم توسط مرکز علمی کاربردی روانسر با عنوان "گردشگری نیکور" 18 شهریور برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین 23 شهریور رویداد "ایمنی، امداد و نجات جاده‌ای" توسط مرکز علمی کاربردی هلال احمر، 22 مهر رویداد "طراحی لباس" توسط مرکز علمی کاربردی خضراء اسلام آبادغرب، 18 آبان رویداد " شهر سبز" توسط مرکز علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌ها و 26 آبان رویداد "کسب و کارهای بیمه در فضای مجازی" توسط مرکز سازمان مدیریت صنعتی استان برگزار می‌شود.

به گفته این مسئول، واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی استان هم یازدهم آذر رویداد بزرگ "صنعت نخود" را برگزار می‌کند.

وی در ادامه از تصویب برگزاری سه دوره کوتاه مدت(تک درس) در دانشگاه علمی کاربردی استان خبرداد و گفت: کار در ارتفاع و فضای معلق، تزریقات و پانسمان و نسخه خوانی سه دوره ای هستند که تصویب شده و توسط مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان تا پایان سال ارائه خواهند شد.

سلیمانی در ادامه بااشاره به آخرین فرآیند جذب مدرس در دانشگاه علمی کاربردی استان، اظهارکرد: سال گذشته فراخوانی برای جذب مدرس جدید داشتیم که 1092 نفر ثبت نام کردند.

وی افزود: از این تعداد 427 نفر شرایط اولیه را برای پذیرش داشتند، اما در پالایش های بعدی این تعداد به 171 نفر کاهش یافت که از آنها مصاحبه گرفته شد و در نهایت 26 نفر تائید نهایی شدند که برای شروع سال تحصیلی جدید در مراکز علمی کاربردی استان تدریس خواهند داشت.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار