نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: پایین بودن بودجه استان یک معضل است که باید به آن نگاه منطقی و عقلانی شود
کد خبر: ۸۹۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 25 August 2020

انتقاد نماینده استان از پایین بودن بودجه استان

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین, لطف اله سیاهکلی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور معاون رئیس جمهور گفت: موضوع پایین بودن بودجه استان یک معضل است که باید به آن نگاه منطقی و عقلانی شود .
وی افزود: آب شرب استان از آب های زیر سطحی تامین می شود در حالی که ما فقط 20 کیلومتر با آب الموت و طالقان فاصله داریم و چطور می شود از این فاصله آب مورد نیاز تامین نشود .
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس به جاده قزوین به تنکابن اشاره کرد و گفت: استان قزوین در این طرح مشکل زیست محیطی ندارد و درخواست داریم که کارگاه های فعال در این پروژه غیر فعال نشود تا پروژه پیش رود .
سیاهکلی در ادامه خواستار ایجاد استخرهای کشاورزی در روستاها شد و گفت: هر استخر با هزینه کم باعث ایجاد ۲۰ تا ۵۰ شغل در هر روستا می شود.
وی افزود: وضعیت جاده های استان بسیار نامناسب است و برای آن 800 میلیارد اعتبار لازم است که اگر 100میلیارد داده شود می توان با استفاده از امکانات داخلی به اندازه 400 میلیارد کار کرد و 50 درصد از راه ها را بهسازی کرد.

دیگر نماینده قزوین, البرز و آبیک هم گفت: در تولید محصولات کشاورزی سهم زیادی داریم اما در بودجه و انتقال آب کشاورزی مردم ما در محرومیت به سر می برند .

محمدبیگی گفت: ما بسته های معیشتی نمی خواهیم برای ما آب برق گاز بیاورید مردم خودشان بهتر کار می کنند .

وی تاکید کرد: تکلیف بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی را روشن کنید کمتر از نصف ضریب تخت بیمارستانی داریم .

نماینده قزوین, البرز و آبیک در مجلس گفت: بیمارستان شهید رجایی دوسال تخصیص نگرفته و‌ مرکز ۲۲ میلیون تردد است. 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم گفت: استان دچار کمبود تخت بیمارستانی است میانگین تخت در استان یک و 51 صدم اما در کشور یک و هشتاد و پنج صدم است .
نامدار افزود: در کشور 100 هزار تخت توزیع شد اما سهم استان از این میزان صفر بود .
وی گفت: در حال حاضر با اضافه کردن شصت تخت در آی سی یو ها تعداد تخت های بیمارستانی ما به دو هزار و شش تخت رسیده است. 
نماینده قزوین, البرز و آبیک در مجلس گفت: مشکل بعدی بیمارستان ترومای استان (شهید رجایی) شصت سال از ساخت آن می گذرذ و چند باز دچار آتش سوزی شده است که برای انتقال آن نیازمند بودجه هستیم.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شواری اسلامی هم با اشاره به وضعیت راهها گفت: حمل و نقل ریلی می تواند بار ترافیک را کاهش دهد.

عباسپور همچنین به کمبود ۲۰ میلیارد تومانی برای راه اندازی تصفیه خانه , چالش تامین آب های روستایی و انتظار بهره برداری از سد بالاخانلو اشاره کرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس هم گفت: سه ردیف بودجه ما از بین رفته است مانند دانشکده فنی, آب شرب تاکستان و ۵ هزار میلیارد اعتباری که در لایحه بودجه برای راه آهن قزوین انزلی در نظر گرفته شده بود اما حدود ۲۰۵ میلیارد تومان از آن پرداخت شد.

رجب رحمانی افزود:مشکل کم آبی استان را آب الموت رود حل می کند که اعتبارات کمی هم نیاز  دارد.

به گفته وی ؛ تولید کشمش و پیله های کرم ابریشم رونق گرفته اما کشمش توجیه اقتصادی ندارد و هزینه های تولید بالاست با این شرایط ۳۰ هزار هکتار شغل از بین می رود

منبع:صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار