استاندار مازندران برای پیگیری تحقق وعده‌های داده شده مسئولان استان به معاون رییس جمهوری جهت تکمیل طرح منتخب نشست ویژه تشکیل داد و گفت : طرح‌های مصوب سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور باید تا پایان سال محقق شود.
کد خبر: ۸۹۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 24 August 2020

استاندار مازندران برای پیگیری تحقق وعده‌های داده شده مسئولان استان به معاون رییس جمهوری جهت تکمیل طرح منتخب نشست ویژه تشکیل داد و گفت : طرح‌های مصوب سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور باید تا پایان سال محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۲ و ۲۳ مرداد ماه به مازندران سفر کرد و پس از بازدید از ۱۸ طرح مهم نیمه تمام استان برای تکمیل آنها به شرط بهره برداری تا پایان سال اعتبار اختصاص داد.

دکتر نوبخت در این سفر در مجموع بر مبنای کار کارشناسی و احصاء و شناسایی محورهای مهم حوزه های مختلف استان گره کور اعتباری پروژه های نیمه تمام و اولویت دار مازندران را با اختصاص یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار باز کرد و علاوه بر این ۵۷۷ میلیارد تومان هم به ۱۰ پروژه در حوزه‌های عمرانی، طرح‌های تولیدی در بخش کشاورزی، صنعتی و خدمات جهت بهره برداری تا پایان امسال بودجه اختصاص داد.

معاون رییس جمهوری در سفر دو روزه اش به مازندران از جاده دسترسی فرودگاه بین المللی دشت ناز ، تصفیه خانه فاضلاب، تالار مرکزی و کتابخانه ، بیمارستان ۳۷۰ تختخوابی ، سالن ورزشی ۶ هزار نفری موسوم مجموعه ورزشی دو قلو ، نیروگاه زباله سوز و بیمارستان ماهفروجک ساری ، بیمارستان ۲۳۷ تختخوابی جایگزین رازی قائمشهر، طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف در بابل ، فرودگاه در دست ساخت بیشه کلا محمود آباد ، پل در دست اجرای شیرگاه شهرستان سوادکوه ، ورزشگاه وطنی قائمشهر ، سد لاستیکی سرخرود محمودآباد و کمربندی نور - رویان بازدید کرد. از زمان اجرای هر یک از این طرح ها به طور میانگین بیش از۶ تا ۱۰ سال زمان سپری می شود و هر کدام هم بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

دکتر نوبخت در بازدید از هر یک از این طرح ها با میزان اعتبارات درخواستی تعدادی از آنها موافقت کرد و در عین حال بر این نکته تاکید داشت که مسئولان استان باید تعهد کنند طرح هایی که اعتبار دریافت می کنند تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرند. البته یک یا ۲ طرح هم به شرط تکمیل و بهره برداری تا خرداد ماه سال آینده اعتبار دریافت کردند.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان روز دوشنبه با تشکیل نشست پیگیری مصوبات سفر دکتر نوبخت گفت : تمامی پروژه های مصوب سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه می بایست تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

اولتیماتوم به پیمانکاران

وی با بیان این که در سفر معاون رئیس جمهور به مازندران، پروژه های مهم در مناطق مختلف استان مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم جهت تخصیص اعتبارات صادر شده است، افزود: پیمانکاران می بایست نسبت به تعهدات خود پایبند باشند تا پروژه ها هرچه زودتر به مرحله نهایی برسد.

استاندار مازندران، اظهار کرد: چند شهرستان دیگر در سفر بعدی معاون رئیس جمهور به غرب استان مورد بررسی و روند پیشرفت فیزیکی و ریالی این پروژه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد و شهرستان های شرق استان که در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه بودجه مورد بازدید قرار نگرفته است، اعتبارات پروژه های آن ها تامین شده است.

نماینده عالی دولت در استان افزود: پروژه هایی همچون نیروگاه زباله ساز، تصفیه خانه فاضلاب شهری، بیمارستان درمانی و آموزشی و استادیوم ۶ هزار نفری ماهفروجک، فاز دوم بیمارستان رازی و احداث چمن استادیوم شهید وطنی، سد لاستیکی سرخرود، فرودگاه بیشه سر محمود آباد، کمربندی غربی نور - رویان و زباله سوز نوشهر از جمله پروژه های مهمی بوده است که مجموعه اعتبار یکهزار و ۹۷۷ میلیارد تومانی در سفر اخیر معاون رئیس جمهور جهت تکمیل و بهره برداری این پروژه ها اختصاص یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار