اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 2 شهریور توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۸۹۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ 23 August 2020
به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 2 شهریور ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.
بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 2 شهریور بشرح زیر است :

کشف 102 میلیاردی زمین خواری در مازندران 

فرمانده انتظامی استان مازندران از اجرای طرح ویژه برخورد با زمین خواری در سطح استان طی 72 ساعت گذشته و آزاد سازی بیش از 396 هزار متر مربع از اراضی ملی خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار"مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، گفت: در راستای مقابله با جرایم اقتصادی به ویژه تصرف به اراضی ملی و منابع طبیعی طرح برخورد و مقابله با زمین خواری از سوی پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی با هماهنگي‌ و همکاری دیگر عوامل انتظامی شهرستان و دستگاه ‌هاي مرتبط از جمله يگان‌ هاي حفاظت اداره کل منابع طبيعي استان ، اداره کل راه و شهرسازي، مديريت امور اراضي واداره کل جهاد کشاورزي به مدت 3 روز در سطح استان مازندران به مرحله اجرا در آمد .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و شناسایی متهمان به زمین خواری ، ماموران پلیس موفق به کشف 17 فقره زمين خواري در سطح استان شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: در این خصوص بیش از 396 هزار و 473 متر مربع از اراضی ملی و طبیعی استان شامل ( جنگل، مراتع، سواحل دریا ) آزاد سازی شد و از تغییر کاربری زمین های کشاورزی جلوگیری شد .

سردار میرزایی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این مقدار زمین خواری 102 میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد شده ، افزود: با هماهنگی و همکاری دستگاه های مرتبط زمین های آزادسازی و با طبیعت بازگردانده شد .

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: تعرض به اراضی ملی و طبیعی و تخریب گونه های گیاهی و درختان جنگلی نه تنها ضربه به طبیعت، بلکه تجاوز به حقوق بیت المال است و پلیس با هرگونه تعرض به منابع ملی و طبیعی برابر قانون رفتار خواهد کرد . 


--------------------------------------------------------------


قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان نور دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 9 کیلوگرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدزمان شالیکار با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان نور، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ شالیکار، خاطرنشان کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را در حین انتقال مواد مخدر به این شهرستان با یک خودروی پژو دستگیر کردند .

وی از کشف 9 کیلو گرم تریاک در بازرسی از خودروی این سوداگر مرگ خبر داد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

فرمانده انتظامی شهرستان نور در خاتمه، از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام کنند.


------------------------------------------------------------------


اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق فراورده های جنگلی در نور 

فرمانده انتظامی شهرستان نور از تشدید طرح مقابله با قاچاقچیان فراورده های جنگلی و کشف 35 تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدزمان شالیکار در باره جزئیات این خبر، گفت: برخورداری شهرستان نور از جنگل های انبوه موجب شده تا سودجویان برای کسب منفعات های سرشار به این منطقه حجوم بیاورند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: به منظور مقابله با این افراد که با تخریب مواهب الهی و از بین بردن حقوق عامه مردم و حق نسل آینده موجبات نگرانی در مردم شده اند، طرح های انتظامی در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ شالیکار، خاطرنشان کرد: به همین منظور، با تقویت گشت های کنترلی در یک ماه گذشته ماموران موفق به شناسایی و دستگیری 12 قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان و معرفی آنان به مرجع قضائی شدند.

وی از توقیف 13 خودرو در این ارتباط خبر داد و اظهار داشت: در مجموع در طول این مدت 35 تن چوب آلات جنگلی قاچاق از سودجویان منطقه کشف و به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نور در خاتمه از مردم خواست: برای حفظ و حراست از مواهب الهی و حق نسل آینده جامعه با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .


--------------------------------------------------------


سارق سیم و کابل برق در رامسر دستگير شد 

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از دستگیری سارق سیم و کابل برق با 10 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش پايگاه خبري پليس ، سرهنگ علی قیصری در تشریح این خبر، گفت: در پي وقوع سرقت هاي متعدد سیم برق و کابل محابراتی در شهرستان رامسر موضوع در دستور كار ماموران ماموران کلانتری 11 کتالم قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی سارق را شناسايي ودستگير کردند.

سرهنگ قیصری، خاطر نشان كرد: متهم در بازجوی ها به 10 فقره سرقت سیم و کابل برق و مخابرات در این شهرستان اقرار کرد و پس از تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفی شد.

وی در خاتمه با بیان این که امنيت يك نياز عمومی و توليد آن نيازمند مشاركت همگان است، به شهروندان، توصيه كرد: برای ایجاد امنیتی پایدار با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------------------


کشف 11 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی تنکابن 

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 11 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدصادق شاه نظری" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری ها، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف مقابله با سرقت در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود: در اجرای این طرح، با تشکیل تیم های اطلاعاتی از پلیس های تخصصی و پیشگیری، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 5 سارق منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان شدند .

سرهنگ شاه نظری، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 11 فقره سرقت شامل، سرقت از منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی همچنین اظهار داشت: در اجرای این عملیات همچنین 31 خودروی متخلف به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس از تشدید طرح های کنترلی در قابله با ناامنی ها خبر داد و در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت های مجرمانه مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.


----------------------------------------------------------


دستگیری سارق حرفه ای تجهیزات برق در محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان "محمودآباد" از دستگیری سارق کابل و تجهیزات برق با 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های مکرر کابل و تجهیزات برق در شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد ، افزود: ماموران پلیس آگاهی با بررسی میدانی، سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ حسین زاده، خاطرنشان کرد: در یک عملیات ضربتی متهم دستگیر شد و بازجویی ها تاکنون به 12 فقره سرقت کابل و تجهیزات برق از شبکه های توزیع در این شهرستان اقرار کرد.

وی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد،به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای امنیتی، در صورت مشاهده افراد مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


-----------------------------------------------------------------


توقیف 2 خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه شمالی 

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی،از توقيف 2 خودروی حامل 3 و نیم تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"حمیدرضا فرهودی"درتشريح اين خبر،گفت: به منظور مقابله با قاچاق فراورده های جنگلی، ماموران انتظامي اين فرماندهي با اجرای گشت های کنترلی به دو خودروی حامل چوب در حین تردد در یکی از محورهای روستایی این شهرستان مظنون شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی،افزود: ماموران خودروهای مورد نظر را متوقف و در بازرسی از این خودروها در مجموع 3 و نیم تن چوب آلات جنگلی غیر مجاز که از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.

سرهنگ فرهودی، از دستگیری رانندگان این خودروها خبرداد و در ادامه اظهار داشت: ضمن تحویل چوبا های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان، متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفی .

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.

خبر : سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار