مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ؛
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: تاکنون چهار هزار و ۸۵۶ واحد مسکونی با اجرای «طرح اقدام ملی مسکن» در حوزه بازآفرینی شهری این استان نوسازی شده است.
کد خبر: ۸۹۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲ 22 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛علی‌اصغر کاظمی اظهار داشت: در این استان ۱۱ پروژه بازآفرینی شهری وجود دارد که به پروژه‌های تکمیل و آماده بهره‌برداری، پروژه‌های در دست احداث و پروژه‌هایی که برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی آن‌ها در حال انجام است، تقسیم می شوند.

وی از تهیه و تدوین تمام پروژه‌های بازآفرینی در قالب برنامه اقدام مشترک استان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در نوع خود محرک بازآفرینی شهری به شمار می‌روند، هدف همه پروژه‌ها ارتقاء کیفیت زندگی و زیست پذیری ساکنان محلات است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: فعال کردن ستادهای بازآفرینی در استان، استفاده از ظرفیت سازندگان حرفه‌ای در بخش بهسازی و نوسازی و ارائه بسته‌های حمایتی جهت تشویق ساکنان در محلات هدف از مهمترین برنامه‌های این بخش است.

کاظمی گفت: در سال‌های گذشته جریان احیا، بهسازی و نوسازی بافت ناکارآمد شکل گرفته و بسته‌های حمایتی مشوقی برای ساخت و ساز بوده است که بعد از ابلاغ برنامه طرح اقدام ملی مسکن تاکنون ۶۰ درصد از برنامه در این استان محقق شده است.

وی اضافه کرد: قسمت‌هایی از شهر ایلام که در معرض گسترش حاشیه نشینی بودند، با حفر کانال، اجرای قانون حدنگار( نقشه کاداستر) در سطح استان و همکاری با مشاوران املاک در خصوص عدم فروش املاک قولنامه‌ای( فاقد سند) و اراضی دولتی، مانع توسعه حاشیه نشینی شده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ادامه داد: قطعا اجرای پروژه‌های عمرانی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند و سیاست‌ها و برنامه‌ها باید کالبد یک شهر را در برگیرد زیرا روح یک شهر مردم آن شهر هستند.

کاظمی تصریح کرد: در سنوات گذشته به منظور ارتقای توانمندی ساکنان محلات، آموزش‌هایی در زمینه مهارت‌های خانواده، سلامت خانواده و نظایر این‌ موارد با کمک سازمان‌های مردم نهاد ارائه شده و در حال حاضر نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

احداث ۱۰ هزار و ۵۳ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در ایلام

کاظمی افزود: اداره کل راه و شهرسازی ایلام احداث ۱۰ هزار و ۵۳ واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داده که تا این لحظه ثبت نام ۱۲ هزار و ۸۲۹ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان به انجام رسیده است.

وی گفت: متقاضیان واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن بعد از ثبت نام اولیه و بررسی شرایط و صلاحیت آنها، لازم است در بانک مسکن حساب مخصوص این طرح را افتتاح کنند تا نسبت به واریز آورده نقدی برای خانه دارشدن در این طرح اقدام لازم را انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: متقاضیانی که پیامک راه و شهرسازی استان را دریافت کرده اند و پس از مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن مدارک خود را تهیه کرده اند باید در مدت زمان تعیین شده (۱۵ روز پس از دریافت پیامک) برای پرداخت سهم آورده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و بانک مراجعه کنند.

کاظمی افزود: این مبلغ به صورت علی الحساب تعیین شده است و در صورت نیاز به پرداخت سهم آورده از سوی متقاضیان در مراحل بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در مورد دیگر متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که هنوز پیامک دریافت نکرده اند، گفت: این متقاضیان در مراحل بعدی پالایش احراز شرایط قرار دارند و به زودی برای انجام اقدام های مورد نیاز به آنان اطلاع رسانی می شود.

بیش از ۹۰۰ هکتار از محدوده قانونی استان ایلام را بافت های فرسوده و ۲۳۰ هکتار را نیز سکونتگاه های غیر رسمی تشکیل می دهد که این میزان در مجموع ۳۰ درصد محدوده شهری این استان را شامل می شود.

طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار