مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز گفت: زمانی‌که برنامه ریزی برای ایجاد این انبار نفت صورت می‌گرفت برای جانمایی آن مکانی خارج از شهر و بافت مسکونی انتخاب شد ولی طی سال‌های گذشته به واسطه افزایش جمعیت و ساخت و سازهای بی رویه شاهد گسترش بافت شهری در محدوده این انبار هستیم.
کد خبر: ۸۹۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 22 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» مجتبی دلبری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی امکان جابجایی انبار نفت وجود ندارد، اظهار کرد: تاسیسات و تجهیزات انبار نفت ارزان قیمت نیست که بتوان به راحتی آنها را جابه جا یا در مکانی دیگر ایجاد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، انبار نفت کرج در محل شاهراه خطوط انتقال شمال و غرب کشور مستقر شده و از این رو سه خط ورودی انتقال دارد که همین امکان جابه جایی آن را سخت می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: اینکه چطور در کنار انبار نفت مجوز ساخت و ساز واحد مسکونی صادر شده جای سوال دارد و متولیان باید در این خصوص پاسخگو باشند.

دلبری با اشاره به اینکه سیستم ایمنی این انبار نفت تجهیز شده و جای نگرانی برای ساکنان  این محدوده وجود ندارد، تاکید کرد: انبار نفت به سیستم اطفاء حریق و ایمنی به روزی مجهز است و از آنجایی که  بخشی از همکاران ما در محدوده همین انبار سکونت دارند، نظارت بر وضعیت آن با حساسیت زیادی انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: معادل ۱۲۰ درصد ظرفیت هر یک از مخزن‌های این انبار دیوار بتنی ایجاد شده تا نگرانی‌ها در زمان بروز حوادث احتمالی به حداقل برسد.

وی گفت: برای مخازن بنزین و نفت سفید که نقطه اشتعال پایینی دارند هم سقف شناور تعبیه شده تا  از تجمع گاز زیر سقف و انفجار جلوگیری شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز افزود: فرق انبار نفت با سایر انبارها مثل انبار گندم و ... صرفا اعمال مقررات سختگیرانه و سیستم ایمنی بالا است.

وی افزود: کلیه همکاران این انبار آموزش‌های دقیقی می بینند و به هیچ وجه امکان همراه داشتن تلفن همراه، فندک و ... در محدوده مخازن را ندارند.

این مسئول توضیح داد: تا کنون هیچ حریقی حتی کوچک در این انبار رخ نداده و امیدواریم با رعایت اصول ایمنی این روند ادامه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار