گزارش تابناک خوزستان از وضعیت امنیت شهرستان آبادان؛
نیروی انتظامی قشري است که نقش اساسي و مهمي را در برقراري و حفظ و نگهداري امنيت ايفا مي کند و آرامش و نشاط اجتماعی ثمره مجاهدت و ایثارِ نيروهاي انتظامي در جامعه است.
کد خبر: ۸۹۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۱ 22 August 2020
 
به گزارش تابناک خوزستان، امنیت شرط اول توسعه و پیشرفت هر منطقه ای است. اصولا بستر اصلی و اساسی هر توسعه ای امنیت است. امنیت علاوه بر بهبود شرایط برای سرمایه گزاری، آرامش و سلامت روانی را ایجاد می کند.
وقتی امنیت در جامعه ای وجود داشته باشد؛ زندگي در كام مردم شيرين و زمينه‌هاي رشد، توسعه و بالندگی جامعه، فراهم مي‌شود. 
 
اميرالمومنين امام علی علیه السلام نیز تامين و برقراري امنيت در جامعه  را از اهداف رفيع تشکيل حکومت اسلامي عنوان نموده اند؛ در اين ميان آن چه خود را بیش از هرجیزی در برقراري و حفظ امنيت نشان مي دهد، متوليان امر هستند و مي توان گفت که نیروی انتظامی قشري است که نقش اساسي و مهمي را در برقراري و حفظ و نگهداري امنيت ايفا مي کند و آرامش و نشاط اجتماعی ثمره مجاهدت نيروي انتظامي در جامعه است.
 
مقام معظم رهبری نیز با تاكيد بر ضرورت وجود نيروي انتظامي، تأکید نموده اند: «مسأله نيروي انتظامي، البته يك مسأله اساسي و مهم است. اگر ما بخواهيم ضروريات زندگي بشر را در فصول عمده خلاصه كنيم، يك فصل از اين چند فصل، فصل امنيت است. بدون امنيت، نه خوراك لذتي مي‌بخشد، نه خانواده انسي ايجاد مي‌كند و نه شغل و درآمد فايده‌اي مي‌بخشد. امنيت كه نبود، هيچ چيز نيست.
نيروي انتظامي بايد پناه دل‌هاي خائف و ترسان و جان‌هايي كه احساس مي‌كنند از سوي يك انسان يا جمع و مجموعه‌اي تهديد مي‌شوند، باشند. وجود نيروي انتظامي، بايد اساس امنيت را در بيننده به وجود بياورد. اين شأن نيروي انتظامي در جمهوري اسلامي است».
 
اقدامات نیروی انتظامی آبادان و ایجاد امنیت در تمامی محلات این شهر، نوعی آرامش فکری و روانی را فراهم ساخته و میزان رضایت مندی شهروندان را افزایش داده است.
 
سرهنگ سید محسن تقی زاده در رابطه برخورد پلیس آبادان با مناطق جرم خیز این شهرستان به خبرنگار تابناک خوزستان گفت: طرح پاک سازی مناطق آلوده و جرم خیز به منظور ضربه زدن به سارقان اموال عمومی که توسط تیم های اطلاعاتی تخصصی پلیس آگاهی مورد شناسایی دقیق واقع شده اند برای ارتقا امنیت آغاز شده است.
 
وی افزود: پس از انجام اقدامات شناسایی تیم های عملیاتی ضمن هماهنگی قضایی وارد عمل شده و تعداد 10 نفر سارق  را شناسایی و دستگیر کردند که در میان این سارقان، 3تن معروف سه چرخه سوار  نیز حضور داشته که  جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.
 
سرهنگ تقی‌زاده خاطر نشان کرد : سارقان سه چرخه سوار پس از سرقت یک دستگاه موتورسیکلت سه چرخه وتغییر رنگ آن از قرمز به آبی  با شگرد خاصی از منازل سرقت می‌کردند که در بازجویی با پلیس به 14فقره سرقت معترف شده و سایر متهمان دستگیر شده نیز که به اتهام تیراندازی به سمت مامورین گشت انتظامی، سرقت مغازه و منزل تحت تعقیب بودند نیز به بزه ارتکابی خود اعتراف کردند.
 
فرمانده انتظامی آبادان  با بیان اینکه کلیه متهمان پس از تشکیل پرونده قضایی به دادسرا معرفی شدند گفت: خط قرمز پلیس امنیت شهروندان است و کسانی که از این خط عبور کنند با برخورد قاطع حافظان امنیت مواجه می شوند و در این مسیر از هیچ کوششی در هرساعت شبانه روزی کوتاهی نخواهیم کرد.
 
وی درباره ایجاد امنیت در منطقه احمدآباد آبادان نیز افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان به ویژه در منطقه احمدآباد، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار قرار گرفت.
 
به گزارش تابناک خوزستان این مقام مسئول اظهار داشت: خوشبختانه ماموران کلانتری ۱۵ احمد آباد پس از دریافت مستندات و جمع آوری اطلاعات ، با انجام تحقیقات نامحسوس توانستند مخفیگاه سارقان را یکی در آبادان و دیگری در شهرستان  همجوار ماهشهر شناسایی و پس از هماهنگی قضایی آنها را دستگیر کنند.
 
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبادان با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و پس از هماهنگی قضایی تحویل مالباختگان شد، افزود: متهمان در تحقیقات پلیس به 9 فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان اعتراف کردند.
 
وی درباره ایجاد امنیت در منطقه ذوالفقاری اظهار داشت: به دنبال چند فقره سرقت منزل از منطقه ذوالفقاری، مأموران کلانتری ۱۸ ذوالفقاری شناسایی و دستگیری سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.
 
فرمانده نیروی انتظامی آبادان گفت: مأموران انتظامی در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده با محوریت پلیس پیشگیری موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در یکی از نقاط آبادان شده که با هماهنگی مرجع قضائی محل مورد نظر بازرسی تعداد ۴نفر متهم دستگیر  و از محل اختفاء آنان یک دستگاه تلویزیون ال ای دی ، 2دستگاه تصفیه آب ، یکدستگاه جارو برقی و مقداری ظروف آشپزخانه که متعلق به  یک نفر از مال باختگان بوده، کشف کردند.
 
سرهنگ تقی زاده با بیان اینکه متهمان به ۸فقره سرقت منزل اعتراف کردند گفت :  پرونده قضایی علیه افراد دستگیر شده تشکیل و به دادسرا معرفی شدند.
 
به گزارش تابناک خوزستان تامین نظم و امنیت جامعه مسئولیت بسیار خطیری است که بخش مهمی از آن بر عهده نیروی انتظامی است و  در این راه نیاز به همدلی، همراهی و تعامل  شهروندان و مسئولان دارد.
____________________________________________________________________________________
*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان    *سردبیر: سمیه همت پور

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار