بمناسبت سالروز بازگشت آزادگان؛
کد خبر: ۸۹۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳ 21 August 2020
به گزارش «تابناک»؛ مراسم تجلیل از آزادگان شهرستان سیرجان شب گذشته با حضور امام جمعه، فرماندار، سردار حاج باقری و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.
در این مراسم که آزادگان شهرستان سیرجان حضور داشتند، مهندس سید شجاع الدین گلسرخی مدیر مجتمع گهرزمین با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های آزادگان عنوان کرد: آزاده‌های عزیز مظهر ایثار، صبر و استقامت هستند و مایه افتخار شرکت گهرزمین است که امشب میزبانی این عزیزان را بر عهده دارد. وی همچنین افزود: برگزاری مراسم امشب که برای گرامیداشت شما آزادگان عزیز انجام شده با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته است.
گهرزمین از آزادگان سیرجان تجلیل کرد
گلسرخی در ادامه با اشاره به موفقیت‌های شرکت گهرزمین گفت: این شرکت که از شرکت‌های برتر بورس و فرابورس است، همواره در حال ثبت رکورد‌های مختلفی در زمینه استخراج سنگ آهن و تولید کنسانتره می‌باشد.
وی کسب تمامی این موفقیت‌ها را حاصل انتخاب رویکرد مدیریت جهادی، تکیه بر توان و تلاش جوانان و استفاده از تجربیات پیشکسوتان دوران دفاع مقدس دانست و افزود: شرکت گهرزمین عملا از سال ۹۳ فعالیت‌های اصلی خود را پس از انتخاب سردار عزیز و پر تلاش آقای پوریانی بعنوان مدیر عامل شرکت آغاز کرده است و شرکتی که در آستانه ورشکستگی بود را پس از حدود ۶ سال به چنین موفقیت‌های بزرگ رساند. وی با اشاره به اینکه در ابتدای پذیرش مسئولیت آقای پوریانی در این شرکت کمتر از ۱۰۰ نفر مشغول فعالیت بودند گفت: با انتخاب رویکرد مدیریت جهادی حدود ۸ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول بکار هستند و امیدواریم این تعداد با توجه به برنامه‌ها و پروژه‌های شرکت در آینده‌ای نزدیک به حدود ۲ برابر افزایش پیدا کند.
گهرزمین از آزادگان سیرجان تجلیل کرد
در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه سیرجان ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی عنوان کرد: سعادت ما انسان‌ها در گرو تقوا، استقامت و امید به آینده است. سرافرازی ما در دو دنیا در الزام به تقوا می‌باشد. درواقع قرآن و نهج‌البلاغه سرشار از تاکید بر تقوا هستند.
وی خاطرنشان کرد: سعادتمندی ما در استقامت ما است، در برابر شیطان درونمان و هوای نفس، شیاطین بیرونی و مستکبران جهان باید استقامت کنیم که راه پیروزیمان در این نکته نهفته است. راه خوشبختی و سعادت سوم در امید به آینده است و ناامیدی و یاس جز گناهان کبیره می‌باشد.
امام جمعه سیرجان با بیان اینکه آینده درخشان، همان پیروزی مااست افزود: پیروزی ما به حمدالله در این ۴۰ سال حاصل شد و انقلابمان به سایر جهان صادر شده است. رهبر انقلاب فرمودند: آن‌ها که برای ما تابستان داغ را می‌دیدند، خودشان گرفتار تابستان داغ شدند. انقلاب ما برای دنیا نبود برای اسلام بود که دشمنان ما از زمان پیامبر تا الان در تلاش برای در هم شکستن آن بودند، اما هیچ گاه قادر به آن نخواهند بود و انقلاب امام راحل ما و شهدا برای احیای اسلام ناب و کلام وحی خدا یعنی قرآن بود، اما در کنارش خدمات نیز باید باشد. در کنار آن، مسئولین باید خادم و خدمتگزار باشند. اکنون ما می‌بینیم نه تنها مردم به اسلام ناب روی آوردند بلکه در دنیا به جمهوری اسلامی که برگرفته از اسلام ناب محمدی است توجه می‌شود. بنابر این امید به آینده بسیار مهم است و سختی‌ها را هم آسان می‌کند.
گهرزمین از آزادگان سیرجان تجلیل کرد
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در مورد آزادگان باید بگویم که شما هم تقوای خود را حفظ کرده اید و زیر شکنجه‌ها و سختی‌ها صبور بوده اید و هم با امید این دوران را سپری کرده اید.
سردار حاج باقری، آزاده و همرزم شهید سپهبد سلیمانی که از مهمانان ویژه این مراسم بود با اشاره به خاطرات دوران ۸ سال دفاع مقدس عنوان کرد: در ۴۰ سال پیش که هنوز ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب طی نشده بود، و با وجود تمام مشکلات اول انقلاب در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ جنگی را بر ما تحمیل کردند و کسانی که نتوانستند جلوی انقلاب ما را بگیرند، صدام را تحریک و تجهیز کردند، صدام زمانی که طناب اولین توپ را از بصره به سمت ایران کشید با تمام غرور گفت دیدار بعدی من ۴۸ ساعت دیگر در تهران است، آنان قصد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشتند.
گهرزمین از آزادگان سیرجان تجلیل کرد
وی در ادامه افزود: صدام قدرتی بود که تمام کشور‌های عربی باورش کرده بودند و این فرد با آن همه قدرت توانست حدود ۳۷ و ۳۸ روز بعد خرمشهر را تصرف کند. درواقع جنایت بنی‌صدر بود که باعث شد خرمشهر سقوط کند. اما صدام چیزی را که در نظر نگرفته بود، روحیه مردم ایران بود و ۳۰ سال قبل در این روزها، آزادگان عزیز ما بعد از چندین سال اسارت که بعضی مانند شهید لشکری ۱۸ سال اسیر بودند، به وطن برگردانده شدند.
سردار حاج باقری با اشاره به دوران سخت اسارت خاطرنشان کرد: ما در آنجا در عالم برزخ بودیم و تفاوت برزخ قیامت با برزخ اسارت در این است که در برزخ قیامت جای توبه و استغفار نیست.
گهرزمین از آزادگان سیرجان تجلیل کرد
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید سلیمانی عنوان کرد: شهید سلیمانی عزت ما است، ایشان با شهادتش جمهوری اسلامی را بیمه کردند.
همرزم شهید سپهبد سلیمانی در ادامه افزود: هر کلمه سردار دلها، حکمت بود و ما باید با معرفت خود، کاری کنیم که این شهید بزرگوار در آخرت ما را شفاعت کند.
گهرزمین از آزادگان سیرجان تجلیل کرد
وی در ادامه از برگزاری این مراسم توسط شرکت گهرزمین تقدیر و تشکر کرد و گفت: آقای پوریانی خود، از همرزمان شهید سپهبد سلیمانی بودند که در دوران دفاع مقدس فعالیت‌های زیادی را انجام دادند. در واقع ایشان با روحیه جهادی، مجموعه گهرزمین را به موفقیت‌های چشمگیری رساندند.
در پایان این مراسم از آزادگان شهرستان سیرجان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار