چرخ را دوباره اختراع می‌کنیم، آتش را دوباره کشف می‌کنیم، مسائل حل شده را از نوع حل می‌کنیم، این آزمون و خطا نامش مدیریت ایرانی است. می‌دانید حدود ۲۰۵ دولت معنی دار در دنیا دارند کشورشان را اداره می‌کنند.از شما بیشتر نخبه نداشته باشند کمتر ندارند.از تجربیات دنیا درس بگیرید.تعامل کنید، ببینید اقتصاد دنیا چطور اداره می‌شود، این الگوی جهانی مدیریت بودن ما را محتاج بخیه جونز کرد. طرح می‌دهد و فردا می‌فهمد تفکیک هسته بورس به این شکل غلط بود.طرح می‌دهد و فردا می‌فهمد باید ۲۴ ساعته می‌شد. تا کی آزمون و خطا؟ از دنیا الگو بگیرید این الگوی مدیریت جهانی شدن شما دردناک شد.
کد خبر: ۸۹۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ 21 August 2020

به گزارش «تابناک»؛ فعالان تحلیلگر بازار بورس معتقد هستند، فروش اوراق نفت ، امکان فروش توده‌ای سهام عدالت و عرضه سهام دارا دوم هفته آینده را به هفته جالب بورس مبدل خواهد کرد.

چیزی که با تزریق پول رشد کرد و نه با رونق اقتصاد یا تولید باید انتظار داشته باشد که با مکش پول کلاپس کند. دولت پشت و حتی داخل بورس هست اما این پشتیبان چیزی باید داشته باشد به نام پول که ندارد و اتفاقاً آنرا می‌خواهد.

آقای پورابراهیمی این آزمون و خطا نامش چه مدیریتی است؟

فقط یادمان باشد، نفت را دارند به دلار ۲۲/۵۰۰ به مردم می‌فروشند. سود از بورس نفت یعنی یا باید قیمت دلار بالاتر برود یا قیمت نفت، قدری فکر کنید.. سیاست تزریق با سیاست مکش نمی‌خواند. تصمیم در حال اصلاح است و نه شاخص!

شاخص سازی، تاکتیک جدید آقای بورس با تک سهم خواری!

دامپینگ در بازار بورس ممکن هست؟ پول درشتی که می‌تواند پولهای ریز را بخورد. سرمایه‌دار بزرگ که می‌تواند سرمایه‌دار کوچک را بخورد. کسب و کار کلان که می‌تواند پیشه‌ور خرده‌پا را بخورد. همه اصل بنیادی دامپینگ است.

در دامپینگ یک کارتل بزرگ با پشتوانه مالی عظیم دست به ارزان‌فروشی و خدمات فوق تصور مردم می‌کند. حراج و آف فوق‌العاده و ارزانی عجیب کالا و خدمات موجب رونق بازار و مکش مشتری از همه اهل کسبه خرده‌پا می‌شود.

کافی است یکسال به ارزان‌فروشی ادامه بدهد و حجم بازار را بتواند تحمل کند. فرض کنید گردش مالی بازار یک کالا ۱۰۰۰ میلیارد در سال باشد. کارتل توان تحمل ۵۰۰ میلیارد ضرر یک‌ساله را داشته باشد.

آقای پورابراهیمی این آزمون و خطا نامش چه مدیریتی است؟

نقشه بورس

کافی است یک‌سال ارزانفروشی ۵۰٪ کند. یک‌سال بازار سایر ارائه دهندگان آن کالا می‌خوابد و از گردونه رقابت خارج می‌شوند.

کمبود کالا رخ می‌دهد و افزایش قیمت در سال دوم به حدی می‌شود که باید گردش فروش کالا ۱۵۰۰ میلیارد بشود! اینجا کارتل تنها صاحب باقیمانده کالاست و در سال دوم و سوم ضرر خود را جبران می‌کند و به سود می‌رسد.

دامپینگ در قانون تجارت جرم است

اما دامپینگ به اشکال پنهان و خزنده می‌تواند با خرید بلوکی سهام و ایجاد صف خرید و فروش مصنوعی در یک سهم با قدرت نقد بالا رخ بدهد.

آقای پورابراهیمی این آزمون و خطا نامش چه مدیریتی است؟

كم كم فرق گران شدن و رشد را همه دارند ميفهمند

اینجا دامپینگ با واسطه انجام می‌شود و همان کار از دور خارج کردن پیشه‌ور خرده‌پا بر سهامدار خرده‌پا انجام می‌گیرد. بورس ایران درگیر سبک خزنده و خاموشی از دامپینگ برای مکش سرمایه خرد از سایر بازارها و سایر سهام‌های غیرشاخصی شده است.

مداخله علنی دست‌هایی که بازار آزاد را وارد بوروکراسی اداری می‌کنند، رانت اطلاعاتی عجیبی ايجاد می‌کنند که سهامدار خرده‌پا از پیچ و خم آن آگاه نیست.

بورس ایران تابع قانون تجارت جهانی نیست ولی جدیدترین شیوه دامپینگ دارد توسط نوسانگیر اعظم اعمال میشود.

فراريان بورس پول را كجا ميبرند؟

بخواهید یا نه عده‌ای شنبه یکشنبه و دوشنبه از بورس خارج می‌شوند و یک طوری پول بیرون می‌برند. حداقل ۴۸ ساعت بعد ولو با ضرر حساب بانکی عده‌ای که حامل تزریق نقدینگی بودند دارای پول نقد می‌گردد.

آقای پورابراهیمی این آزمون و خطا نامش چه مدیریتی است؟

به نظر میرسد بورس تهران برای اصلاح رفته بود منتها با گیوتین پشت خط برایش گذاشتند.این ۶۲ هزار اگر در دوشنبه ادامه یابد همه معنی سه پنج تا میشود ۱۷ تا را درک می‌کنند.نوسانگیر اعظم اگر بخواهد مخروط مورچه خوار هنوز مکش خرده‌پا را ادامه دهد نیاز به کمک ماریا برای تله رابین‌هود دارددوشنبه بازار برنگردد فرق بين بازار گاوى و بازار گله‌ای را خواهیم فهمید.باید دید نوسانگیر اعظم دلش میخواهد مانیپوله کند یا اصلا میتواند؟مساله فلوس است فلوس...اميدوارم بشكه فروشى موجب اين فيلم جديد نباشد چون اين بشكه‌فروشى هم يک دوره‌ای دارد...

برخی از اینها با ضرر بالای ۳۰٪ خارج شدند یعنی تشنه جبران هستند. این پول سرگردان چهارشنبه جالبی را در بازارهای موازی ایجاد می‌کند...
انتظار برای چهارشنبه مکش کالا با ارزش ذاتی مثل طلا خودرو زمین و حتی دلار باید وجود داشته باشد. نوسانگیر اعظم اگر زورش برسد شنبه بورس را در کف به بالا فشار می‌دهد اما غیر از زور یک انگیزه‌هایی هم مانع مانیپولاسیون مثبت است.. در مرز آبرو و وسوسه مفت خری حقوقی‌ها یک توافق باید رخ بدهد.

اقتصاد انتظاری و اقتصاد حرف درمانی شده یک اقتصاد متزلزل می‌سازد. انتظار و التهاب دائمی پول با ایجاد پول داغ، تورم ثانویه با کاهش ارزش پول ایجاد می‌کند.

اگر یکشنبه بورس برگشت قابل توجهی نزند و حتی وارد روز سوم سقوط بشود.. نقدشوندگى دو معنى دارد يكى وجود هميشگى خريدار است.

يكى بلوک نشدن پول نقد فروش است!

بورس با دو ايراد قفل شدن در صف فروش در روزهاى منفى و عدم امكان فروش زير قيمت بازار و هم بيش از ٤٨ ساعت تأخير در واريز به حساب سهام نقد شده در اقتصادى كه ساعت ميزند يک اتفاق مهم است كه چهارشنبه اسكناسى را به يكشنبه وصل مي‌كند... چهارشنبه و حتی شنبه روز بازارهای موازی است. علی‌الخصوص کالایی که پنجشنبه جمعه خرید و فروش می‌شود.

آقای پورابراهیمی این آزمون و خطا نامش چه مدیریتی است؟

آقای پورابراهیمی این آزمون و خطا نامش چه مدیریتی است؟

وضعیت رشد شاخص کلی بورس ایران در ۳ ماه گذشته و ماه مرداد

تا یک ماه دیگر سهام مسکن به بورس می‌رود

مسکن گران می‌شود. طرح سهم مسکن پس گرفته می‌شود. این سه جمله یک تحلیل نیست، کنایه هم نیست. جنبه شوخی دارد اما به تاریخ توجه کنید. برمیگردیم.

صاحبان سهام عدالت ۳ میلیون تومان متضرر شدند

در یک هفته اخیر سقوط ۱۴ درصدی بازار سهام موجب شده تا ارزش سبد سهام_عدالت از مرز ۲۰ میلیون تومان به کمتر از ۱۷ میلیون تومان برسد و بدین صاحبان سهام عدالت سه میلیون تومان ضرر کردند.

تعجب نکنید اگر یکشنبه دوباره بازار بورس یک شیفته بشود زیرا بچه‌های بالا متوجه دوبل منفی شدند و اینطور دوشیفته شدن به حاکم کُتی کشیده می‌شود، خوب نیست.. اما یک نفر از تصمیم‌گذار بورس بپرسد مگر ما پروژه تحصیلی شما هستیم که روی ما تز اقتصادی امتحان می‌کنید؟

آقای پورابراهیمی این آزمون و خطا نامش چه مدیریتی است؟

مانیپولاسیون با اوردر هماهنگ فروش در '۱۰:۱۰ صبح از یک اتاق فکر رسمی.. این حقیقت یک رقابت دستکاری با «بورس دستور شده» است

پول ندارید هسته معاملاتی درست پیمان طراحی کنید و دارید تلاش می‌کنید با یک وبلاگ یک بازار مالی اینترنشنال را مدیریت کنید، گناه مردم چیست؟

دو شیفته کردن بازار بورس دستپخت جالب نوابغی بود که صبح بازار فردا را ظهر روز قبل لو می‌دهند، هر اتفاقی برای فلزی و پالایشی ظهر امروز بیافتد فردا صبح در بازار اول وقتی تکرار می‌شود این یعنی فرار از اختلال هسته بازار کل بازار را منهدم کرد!

از این مهمتر اینکه دولت به جای حامی سرمایه‌گذاری در بورس بودن دارد از بورس درآمد کسب می‌کند به عبارتی عامل نظم در بازار منتفع جو زدگی بازار است.

آقای پورابراهیمی این آزمون و خطا نامش چه مدیریتی است؟

روند رشد يكساله شاخص بورس ايران

حقوقی دولتی با رانت نابرابر دارد بورس بازی می‌کند و هیچ جای دنیا قرار نیست حقیقی با حقوقی دولتی رقابت کند که اینجا چنین است.. این دو شیفته بودن را مثل همه طرح‌های دیگر دولت پس می‌گیرند.

با افزایش مجدد ارزش دلار طلا به کانال قبلی نزول کرد. شتاب سقوط طلا و دلار به علت ارزش ذاتی شدید نیست.

ادامه نزول شاخص بورس

از دست دادن حمايت در كانال ١٨٠٠ واحدى شاخص بورس ميتواند افت شاخص به ١٦٠٠ و ١٤٠٠ را در پى داشته باشد.
دو نكته مهم است. كسى كه بورس را بالا برده بود قصد دوباره بالا بردنش را داشته باشد. كسى كه قصدش را دارد پولش را هم داشته باشد.

پول سرگردانى كه از بورس خارج ميشود حالا بازارهاى موازى را منهدم می‌كند

حباب در ساير بازارها تشكيل مي‌شود و اين يعنى سرايت بيمارى گران شدن بى‌دلیل به علت امتناع فروشنده از فروش جنسی که بیهوده قیمت خورده است.

اقتصاد ایران درگیر نقدینگی ویرانگری است که هیچ‌جا آرام نخواهد شد زیرا سرمایه صرف کار و تولید نمی‌شود بلکه در فکر کسب سود از گران شدن و تورم است.

هیچ‌کدام از بازارهای دلار، طلا، خودرو و حتی مسکن در این اقتصاد مبتنی بر سودبری از گران شدن و نه کار و تولید یک سرمایه‌گذاری مولد نیست.

بخش بزرگی از نقدینگی عجول است و خرج روزمره مردم را تأمین می‌کند. اين در هيچ بازارى نخواهد خوابيد. کسیکه نقدینگی است همان ابزار کارش باشد بازار به بازار سوداگری می‌کند و نه سرمایه‌گذاری..

آقای پورابراهیمی این آزمون و خطا نامش چه مدیریتی است؟

نزديک به ٩٠ هزار واحد ريزش شاخص بورس يک ركورد تاريخى در سقوط يک روزه يک بازار بورس است.صعود شارپ به علت فقدان اسكلت و بنياد اين خطرها را دارد. اميدواريم نوسانگير اعظم درک كرده باشد،مانيپولاسيون عواقب دارد.

اینکه با اصلاح شدید اتفاق افتاده در بورس کف سازی خوبی شده و بازار سبزی را حداقل برای فردا باید انتظار داشته باشیم بعید نیست.

برخی سهام‌ها که مورد اقبال دولت هم هستند به برگشت بازار کمک خواهند کرد. با توجه به رونق تولید و اقتصاد شکوفا خیلی از شرکت‌ها با سوددهی به سهامداران خود دورنمای مثبت اقتصادی را تصویر کرده‌اند.

اینکه از این جمله تعجب کردید مشکل شماست پس دلیل دیگری برای بازار سبز فردا خودتان برای خودتان تصور کنید اما بازار فردا حداقل در شروع صعودی است.

بازار ایران منتظر خبرهای راست یا دروغ است تا قبل از ظهر واکنش مثبت یا منفی شدید نشان بدهد. کسانی امروز در صف خرید نشستند که دیروز فروشنده بودند این روند ادامه دارد. چیزی که اثر مهمی بر بورس دارد نزدیکی انتخابات آبان آمریکاست. ترامپ ۲ ماه حیاتی پیش رو دارد. ترامپ هم مثل همه پوپولیست‌ها با دشمن بیشتر بزرگتر می‌شود.

علت ریزش بورس مشخص شد؛ رسانه‌های خارج از کشور مردم را دعوت به فروش سهام می‌کردند

رحمانی‌فضلی وزیر کشور اعلام کرد: همه بورس‌ها در بعضی از مقاطع دچار نوسانات می‌شوند که این نوسانات باید از طریق کارشناسی و پیش بینی‌های لازم جبران شود.
خط رسانه‌ای، رسانه‌های خارج از کشور و ماهواره‌ها در چند روز گذشته تحریک و تهییج مردم و دعوت آنها برای فروش سهام خود بوده است.
با رعایت همه مسائل و با اطلاع رسانی درست و دقیق می‌توانیم شرایط کنونی اقتصادی را در افکار عمومی به نحو احسن مدیریت کنیم.

با وجود ریزش تاریخی بورس ایران سکه و دلار هنوز در اتاق معاملاتی تهران تثبیت رو به افزایش خفیف دیروز را حفظ کرده است.

وارن بافت آقاى معلم بورس‌بازان قديمى است. يک مرد ٩٠ ساله كه تكیه كلام‌هاش حديث متواتر كلاس‌هاى بورسى است. قديمى يا تاريخ گذشته هر چه بخواهيد بناميد ، حرف‌هاى وارن بافت هنوز كلماتور ديكشنرى بورس است!
وارن بافت میلیاردر مشهور آمریکایی در پایان نهمین دهه زندگی خود قصد دارد وارد عرصه جدیدی از سرمایه‌گذاری شود.
تارا لاشاپل در بلومبرگ نوشت: وارن بافت در حرکتی بی‌سابقه، سهام بانکی را رها کرده و طبق افشای مقرراتی آخر هفته گذشته در طلا سرمایه‌گذاری کرده است. این خبر از آن جهت حائز اهمیت است که این سرمایه‌دار پیشتر سرمایه‌گذاری در بازار طلا را مورد تمسخر قرار داده بود.
وارن بافت نود ساله سرمایه‌گذار و اقتصاددان آمریکایی با دارایی بیش از هشتاد و یک میلیارد دلار پنجمین فرد ثروتمند جهان است. بافت پیشتر پس از آخرین بحران اقتصادی، سرمایه‌‌های خود را به سمت سهام بانک‌ها سوق داده بود و در بیشتر بانک‌های بزرگ ایالات‌متحده به‌ عنوان سهامدار برتر معرفی شده بود.

شاید شامه بازار به اخبار جنگ حساس‌تر از همه ما باشد. عدم تحریم تسلیحاتی ایران اثر مثبتی در بورس نداشت که هیچ ۷۲ هزار واحد ریزش شاخص دیدیم. توقیف نفتکش ایران و ناامید شدن آمریکا از تمدید تحریم ایران در شوراى امنيت شاید خبر جنگی باشد تا صلح (اینطور که ما فکر می‌کنیم.)

این روزها خیلی از دوستان متوجه قفل صف خرید شده‌اند یعنی می دانند که چطور مکرر می‌شود منفی خورد و بخواهید هم امکان فروش سهم ندارید این بزرگترین فرق بازار بورس با بقیه بازارهاست که زیر قیمت نمی‌توانید بفروشید و از بازی بیرون بکشید. در بورس قبل از منفی شدن یا در مثبت شدن سپیده دم گذرا می‌شود خروج زد وگرنه در قفل صف فروش گیر می‌کنید.

 

انتهای پیام/*

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار