اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 30 مرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۸۸۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 20 August 2020
به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 30 مرداد ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد. بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز 30 مرداد بشرح زیر است :

تشریح شرایط ادامه تحصیل مشمولان وظیفه عمومی در دانشگاه ها // فراهم شدن تزریق واکسن منزیت برای مشمولان در استان

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از ایجاد شرایط ویژه برای ادامه تحصیل مشمولان در دانشگاه ها خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ وحید بریمانی در تشریح این خبر، گفت: برای کلیه مشمولان متقاضی ادامه تحصیل که در موعد مقرر و با تمکین به قانون خدمت وظیفه عمومی و بدون ورود به دوره غیبت برای ثبت درخواست اعزام به خدمت اقدام کنند، پس از اعلام ثبت نام قطعی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر در دانشگاه های داخل کشور مجوز ادامه تحصیل اعطا خواهد شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در همین راستا چنانچه مشمولی به خدمت سربازی اعزام شده باشد مجوز ترخیص از یگان خدمتی در مراکز پلیس +10 برای آنان صادر شده و پس از ترخیص ، مدت زمان سپری شده از زمان خدمت جزو سنوات خدمت سربازی در سامانه منظور خواهد شد .

*فراهم شدن تزریق واکسن منزیت برای مشمولان در استان

سرهنگ بریمانی در ادامه از فراهم شدن امکان تزریق واکسن منزیت برای مشمولان در استان نیز خبر داد و اظهار داشت: برابر توافقات به عمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی استان کلیه مراکز بهداشتی سطح استان آمادگی تزریق واکسن منژیت برای مشمولانی که درخواست اعزام به خدمت خود را در مراکز پلیس +10 ثبت کرده باشند، دارند .


----------------------------------------------------------


دستگیری 3 قاچاقچی مواد مخدر در محور هراز 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران ، از کشف 52 کیلو گرم تریاک و دستگیری 3 قاچاقچی مواد مخدر با همکاری تیم های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و سربازان گمنام امام زمان(عج) در شهرستان آمل خبر داد. 

سرهنگ "علیرضا ثقفی"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از حمل م جابجایی مواد مخدر توسط 3 سوداگر مرگ از طریق یکی از محورهای ورودی استان با خبر شدند .

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان آمل متهمان را در حین انتقال مواد مخدر با دو خودروی سواری در محور هراز شناسایی کردند.

سرهنگ ثقفی از دستگیری متهمان در عملیاتی ضربتی خبر داد و اظهار داشت: ضمن کشف 52 کیلو گرم تریاک در بازرسی از خودروهای متهمان، این سوداگران مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در ادامه، اعتياد را منشا بسياري از جرائم دانست و خاطرنشان كرد: جرائم متاثر از اعتياد از قبيل سرقت، سرقت مسلحانه، طلاق، خودكشي، افسردگي و سرخوردگي، فروپاشي خانواده ها تنها بخشي از پيامدهاي اين پديده شوم است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .


----------------------------------------------------------------------


انهدام باند سارقان احشام در ساری / کشف 43 راس دام سرقتی 

رییس پلیس آگاهی استان مازندران از انهدام باند سارقان احشام و کشف 43 راس دام سرقتي در شهرستان ساری خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مسعود تقدیسی با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع سرقت های متوالی احشام در سطح شهرستان ساری و حومه و اعلام نارضایتی از سوی اهالی روستاهای اطراف، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسیو بررسی میدانی با توجه به حجم بالای سرقت ها دریافتند، یکی از سارقان با یک دستگاه خودرو پیکان وانت پس از اطمینان از خالی بودن دامداری ها وارد شده و با مسموم کردن سگ نگهبان اقدام به سرقت دام ها می کند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، افزود: با بررسی دقیق موضوع و تقویت گشت های هدفمند، یکی از سارقان سابقه دار شناسایی و در عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ تقدیسی، اظهار داشت : متهم در تحقیقات پلیس ابتدا منکر بزه انتسابی شد و در ادامه با ارائه شواهد و قرائن موجود چاره ای جز بیان حقیقت نداشته و به بزه انتسابی با همدستی 4 نفر دیگر اقرار کرد و از آنان 43 راس دام کشف شد.

وی گفت: متهمان که سارقان سابقه دار احشام هستند در عملیات جداگانه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

تقدیسی از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضائی خبر داد و افزود: متهمان با قرار مناسب روانه زندان شدند.


--------------------------------------------------------


پلمب 12 واحد صنفی متخلف درمیاندورود 

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از پلمب 12 واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبرگفت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در سطح جامعه، طرح کنترل و نظارت بر صنوف در شهرستان میاندورود به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت روزانه از واحدهای این شهرستان بازدید می کنند.

سرهنگ داداش تبار از پلمب 12 واحدصنفی متخلف به دلیل بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت دستورالعمل های صادرشده در این شهرستان در روز گذشته خبر داد و گفت: در اجرای این طرح به 10 واحد صنفی اخطار و 8 واحد صنفی دیگر تذکر داده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از تداوم و استمرار اقدامات كنترلي و طرح های نظارتي تا پایان ریشه کنی ویروس کرونا خبر داد و از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.


-----------------------------------------------------------------


کشف 2 کیلو مواد مخدر در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی سوادکوه 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از کشف 2 کیلو گرم انواع موادمخدر در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، ماموران انتظامي شهرستان سوادکوه در راستاي مبارزه و مقابله با جرایم و ناهنجاری های اجتماعی، ماموران انتظامی این فرماندهی طرح عملیاتی ارتقاء امنیت اجتماعی را در سطح حوزه استحفاظی به اجرا گذاشتند.

وي افزود: در اين طرح،ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 3 خرده فروش مواد مخدر و کشف 2 کیلوگرم مواد مخدر از آنان شدند.

وی از دستگیری 4 سارق منزل در اجرای این طرح نیز خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرغی شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه در پايان خاطرنشان کرد: پيشگيري از جرايم نيازمند عزم همگاني بوده و هدف پليس از اجراي طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي، پيشگيري از وقوع جرم، مقابله با جرايم و از همه مهم‌تر جلب اعتماد عمومي شهروندان است و از مردم خواست هرگونه مورد مشکوک را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.


----------------------------------------------------------


دستبند پليس بردستان سارق حرفه ای خودرو در گلوگاه 

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از ناکامي سارق حرفه‌اي خودرو با 2 خودرو سرقتی در این شهرستان خبرداد. 

سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي کسب خبری مبنی بر سرقت و اوراق کردن خودرو توسط فردی در شهرستان گلوگاه، موضوع در دستور کار ماموران کلانتري 11 قرار گرفت.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ حسن زاده از کشف قطعات اوراقی 2 خودرو، 4 جفت پلاک سرقتی خودرو و 4 عدد پلاک سرقتی موتورسیکلت از محل فعالیت متهم خبر داد و اظهار داشت: این سارق حرفه ای در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به سرقت 2 خودروی سواری در این شهرستان نیز اقرار کرد.

وی همچنین از کشف مقادیر قابل توجهی مواد منفجره الکتریکی از محل فعالیت متهم نیز خبر داد و گفت: نامبرده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

جانشین انتظامی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: اتومبيل خود را به لوازم ايمني نظير دزدگير، قفل پدال و ساير وسايل بازدارنده مجهز كنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.


----------------------------------------------


کشف 24 فقره سرقت در جویبار 

فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 24 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری ها، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 19سارق و مالخر اموال اموال مسروقه در این شهرستان شدند .

سرهنگ جعفری، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 24فقره سرقت منزل، اموال و قطعات خودرو و ...در این شهرستان اعتراف کردند .

وی همچنین اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات، 127موتور سیکلت و 26خودرو به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.


----------------------------------------------


کشف 3 خودروی سرقتی در تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کشف 3 خودروی سرقتی و دستگیری 2 سارق خودرو در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ محمدصادق شاه نظری در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت خودرو در شهرستان تنکابن، مووضع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی،ماموران موفق به شناسایی و دستگیری 2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

سرهنگ شاه نظری، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهنمان دستگیر شدند و در بازجویی های به عمل آمده به سرقت 3 خودرو در این شهرستان اعتراف کردند.

وی از کشف خودروهای سرقتی در جریان رسیدگی به این پرونده خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.


---------------------------------------------------


دستگیری 3 مامور قلابی در محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری 3 مامور قلابی در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشریح این خبر، گفت: ماموران گشت کلانتری مرکزی این شهرستان در حین انجام ماموریت به یک خودروی سواری با سه سرنشین مرد، که با استفاده چراغ گردان پلیسی در حال تردد در این شهرستان بود مظنون شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: ماموران در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر را متوقف و سرنشینان آن را دستگیر کردند.

سرهنگ حسین زاده از کشف تجهیزات پلیسی شامل چراغ ال ای دی پلیسی، آژیر و سایر تجهیزات الکترونیکی نظیر چراغ قوه و بلندگو از خودروی متهمان خبر داد و اظهار داشت: سرنشینان این خودرو در بازجویی های به آمده به اخاذی و زورگیری از پسران و دختران جوان در سواحل و خیابان های ورودی این شهرستان اعتراف کردند.

وی در خاتمه اظهار داشت: این ماموران قلابی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

خبر: سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار