برای اولین بار در کشور و آستانه محرم الحرام انجام شد؛
«حسینیه کتاب»هیات مجازی کتابخانه های عمومی خراسان رضوی همزمان با شروع محرم الحرام حسینی(ع) آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۸۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 20 August 2020

به گزارش تابناک رضوی، حسینیه کتاب محفل عاشورایی کتابداران کتابخانه های عمومی خراسان رضوی همزمان شروع محرم الحرام حسینی(ع) با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان،مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع، قائم مقام  مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبیو مرتضی کرباسی، نایب رئیس مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و توریج کتابخوانی خراسان رضوی آغاز به کار کرد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این مراسم شروع ماه محرم و ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع) را تسلیت گفت.

 

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با هدف بهره گیری از فضای مجازی در ایام کرونا،  برای اولین بار در کشور در ایام عزاداری و حزن و ماتم اباعبدالله الحسین(ع)، اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر و ایام رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)فعالیت های فرهنگی و مذهبی خود را تحت عنوان "حسینیه کتاب" انجام خواهد داد.

 

وی ادامه داد: این حسینیه  به همت کتابداران استان و با هدف ترویج فرهنگ حسینی در ایام ماه محرم و صفر و با توجه به شرایط خاص محرم امسال با محوریت کتاب ارائه شده و  به عنوان بزرگ ترین هیات مجازی کتابخانه های عمومی استان  به وسعت دلهای عاشقان حسین علیه السلام به عنوان محفل سلوک عاشورایی در راستای دانایی، شور و بصیرت فرهنگ حسینی فعالیت خواهد کرد.

 

در ادامه این مراسم قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی، رضوی و جنوبی نیز در این مراسم گفت: ابتلای جوامع بشری به مشکلاتی مانند شیوع ویروس کرونا از جمله امتحانات الهی است که دارای برکات نیز خواهد بود.

 

وی ادامه داد: بعد از شیوع ویروس کرونا محدودیتهایی برای اجتماعات و تجمعات مردمی به وجود آمد و بر همین اساس شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

 

قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان در ادامه یکی از برکات شیوع ویروس کرونا را توجه بیشتر به فضای مجازی در سطح کشور عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه در سالهای گذشته علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت توجه به کارکرد فضای مجازی، این مسئله جدی گرفته نشده بود و یکی از برکات ابتلای جامعه به ویروس کرونا توجه بیشتر به اهمیت و تاثیرگذاری فضای مجازی در کشور بود.

 

وی ادامه داد: میدان بزرگ فضای مجازی متاسفانه کاملا مورد توجه معاندین دین و مبانی اخلاقی قرار گرفت و به نوعی آنرا تصاحب کرده است و حمله به بنیانهای اعتقادی،فکری و حتی فطرت انسانی از مهمترین اهداف استکبار در این حمله است.

 

وی تاکید کرد: خوشبختانه بعد از شیوع ویروس کرونا رشد بسیار خوب و زاید الوصفی در استفاده از فضای مجازی در جهت ارزشها و اهداف  مقدس انسانی و اسلامی را در کشور شاهد بودیم که افتتاح حسینیه کتاب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی که بدون شک تعبیر تازه و ابتکاری نو محسوب می شود از این دست از برنامه ها در فضای مجازی است.

 

وی از اقدام تحسین برانگیز اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در  ایجاد هیات مجازی با نام حسینیه کتاب تقدیر کرد.

 

وی اقامه عزای ابا عبدالله الحسین(ع) را مصداق شعائر اعظم الهی عنوان کرد و ادامه داد: شعائر، ابزار انتقال پیام،معارف و تعالیم الهی است و امیدوارم با بزرگداشت عزای سید الشهدا به عنوان شعائر الله از برکات آن بهره مند شویم.

 

شایان ذکر است محفل سلوک عاشورایی در محل حسینیه کتاب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اقدام به تهیه و تدوین برنامه های عاشورایی با محتوای سخنرانی، معرفی کتاب در سه حوزه کودک، نوجوان و بزرگسال با محوریت عاشورا و وقایع ماه محرم و صفر، مداحی و مقتل خوانی می کند. 

 

«یک اربعین کتاب : با معرفی کتاب از روز عاشورا تا اربعین حسینی» نیز یکی دیگر از برنامه های حسینیه کتاب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در ایام ماه محرم و صفر خواهد بود.

 

  «ما ملت امام حسینیم» جمله معروف سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، «امسال محرم : ما کتابداران برای امام حسین علیه السلام غوغا می کنیم»،«امسال محرم را پر شورتر از هر سالی برگزار می کنیم»،«چون امسال محرم ، کتابخانه ها، عزادار حسین علیه السلام می شوند»،«قرار است ، امسال محرم ، ما کتابداران محفل دانایی، شور و دلدادگی و بصیرت را زیر بیرق ابا عبدالله و در حسینیه کتاب بر پا کنیم»،و  «قرار عاشقی در حسینیه کتاب» از جمله شعارهای این برنامه فرهنگی و معنوی است.

 

برنامه های تولیدی «حسینیه کتاب» در دهه اول محرم به مدت 55دقیقه هر شب ساعت 21 از طریق صفحه اینستاگرام و آپارات اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به آدرس @KHORASAN.RAZAVIPL.IR پخش می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار