رسمی: ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای لیگ
هیات رئیسه سازمان لیگ برتر فوتبال ایران در اقدامی ناگهانی جذب هر گونه بازیکن و مربی خارجی در لیگ برتر فوتبال ایران را ممنوع کرد.
کد خبر: ۸۸۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ 19 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: سازمان لیگ برتر در اطلاعیه‌ی که دقایقی پیش آن را روی خروجی خود قرار داد، حضور مجدد کلیه عوامل خارجی در فوتبال ایران را ممنوع کرد؛ آن‌ها در دفاع از این تصمیم به عبارت "ملاحظات متعدد" بسنده کرده و در ادامه آورده‌اند برای فصل 1399-1400 عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی جدید در باشگاه‌ها ممنوع می‌شود؛ اما این بیانیه به اینجا ختم نمی‌شود و در ادامه آن می‌خوانیم، با توجه به ممنوعیت استخدام بازیکنان و مربیان خارجی؛ خارجی‌هایی که در این فصل در فوتبال ایران حضور دارند، می‌توانند به کار خود ادامه دهند و البته انتقال آن‌ها به سایر تیم‌ها ممنوع است. یعنی به عنوان مثال کی‌روش استنلی مهاجم سپاهان یا آیاندا پاتوسی هافبک فولاد حق جابجایی با تیم‌های دیگر را ندارد.

با این قانون پرونده حضور مجدد برانکو ایوانکوویچ و آندره‌آ استراماچونی دو سرمربی نامدار فصول گذشته به فوتبال ایران بسته می‌شود؛ این قانون احتمالا به دلیل تنگناهای مالی فعلی در ایران ناشی از تحریم و همچنین پرونده‌های باز متعدد مربوط به خارجی‌های فوتبال نهایی شده و یک اقدام غیرمتعارف در فوتبال اما احتمالا متناسب با شرایط اقتصادی به شمار می‌آید.

 

این مسئله البته بیشتر به سود مربیان ایرانی تمام خواهد شد؛ در حال حاضر تنها باشگاه ذوب آهن اصفهان است که از مربی خارجی استفاده می‌کند و 15 تیم دیگر لیگ سرمربی داخلی دارند که با توجه به احتمال بسیار زیاد لوکا، احتمالا در فصل آینده کلیه نیمکت‌های لیگ داخلی خواهد بود.

از نتایج این تصمیم به احتمال زیاد، افزایش قیمت بازیکنان ایرانی در بازار خواهد بود به خصوص که احتمال لژیونر شدن تعدادی از بازیکنان ایرانی وجود دارد و انتخاب جایگزین برای آن‌ها کار بسیار دشواری خواهد بود؛ بازیکنان خارجی حداکثر در یک فصل می‌توانستند 64 سهم از بازار بازیکنان فوتبال حرفه‌ای ایران را به خود اختصاص دهند که حالا با این طرح، تعداد آن‌ها به کمتر از 10 15 نفر خواهد رسید. تازه این به شرطی است که شرایط اقتصادی اجازه ادامه فعالیت بازیکنان فعلی در لیگ را در باشگاه‌هایشان بدهد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار