مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز گفت: طی چهار ماه نخست سال، حدود ۵۰۳ میلیارد تومان صرفه‌جویی با کاهش مصرف سوخت‌های مایع در استان داشته‌ایم که ۴۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بنزین است.
کد خبر: ۸۸۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 19 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» مجتبی دلبری در نشست خبری با رسانه‌های البرز با اشاره به افزایش مصرف سی ان جی در استان اظهار کرد: مصرف «سی ان جی» در البرز  در چهار ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز بیان کرد: ظرفیت جایگاه‌های «سی ان جی» ما بیش از یک میلیون متر مکعب است که تا کنون حدود ۵۰ درصد از این ظرفیت استفاده شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه اجرای طرح  «سی ان جی» سوز شدن رایگان خودروهای مسافربری و باری در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این طرح از اول شهریور در استان اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو تحت پوشش این طرح قرار می گیرند و اولویت اجرا با کسانی است که زودتر ثبت نام کرده باشند.

دلبری یادآور شد: همچنین اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع (LPG) در بستر بانکی با هدف تامین و شناسایی خانوارهای فاقد گاز طبیعی و بخش‌های صنفی و صنعتی و توزیع بهینه گاز مایع (LPG) و جلوگیری از توزیع خارج از شبکه در شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی منطقه البرز در حال پیگیری است.

وی افزود:  در حال حاضر ۱۳ هزار خانوار در استان فاقد گاز شهری هستند و تا کنون ۷۸۰۰  خانوار در این طرح شرکت کرده اند.

این مسئول ادامه داد: پیش بینی می شود تا شروع فصل سرد سال ۱۰ هزار خانوار البرزی در این طرح شرکت کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز یادآور شد: شناسایی مصرف‌کنندگان واقعی، اختصاص سهمیه عادلانه، عملیات خرید و توزیع گاز مایع (LPG) بر روی کارت بانکی و خرید گاز مایع (LPG) با قیمت مصوب دولتی از اهداف این طرح است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین وظایف ما اجرای تغییر الگوی مصرف است، اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه هایی که در سطح ملی اجرا شد اصلاح الگوی مصرف بنزین بود که از آبان ماه گذشته با کج سلیقگی لحاظ شد و خساراتی را به شهر و خانوارهایی هم داشت اما در نهایت خروجی آن باعث شد در چهار ماه نخست سال امسال نسبت به مشابه سال گذشته ۸۴ میلیون لیتر کاهش مصرف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا پایان تیرماه از مجموع کل بنزین توزیع شده در استان البرز ۱۶۶ میلیون لیتر یورو ۴ بوده است.

وی تاکید کرد:  بیشترین میزان بنزین یورو چهار در کرج توزیع می شود چون در مقایسه با سایر شهرهای استان بیشترین میزان آلودگی هوا را دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با اصلاح قیمت بنزین ما به اهدافمان نزدیک‌تر شده ایم، اظهار کرد: طی چهار ماه نخست سال، حدود ۵۰۳ میلیارد تومان صرفه‌جویی با کاهش مصرف سوخت‌های مایع در استان داشته‌ایم که ۴۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بنزین است. این در حالی است که هر سال ۹ درصد افزایش مصرف بنزین لحاظ شده است.

دلبری در ادامه با اشاره به اینکه جوان ترین ناوگان حمل و نقل کشور را با میانگین ۱۲ سال سن برای این شرکت است، بیان کرد: استانداردسازی جایگاه‌های سوخت سطح استان البرز نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه این شرکت برای افزایش جایگاه های سوخت استان گفت: در حال حاضر ۷۶ جایگاه سوخت در استان فعال است و تا پایان سال چهار مورد دیگر به آنها اضافه می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز در ادامه با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا در جایگاه های سوخت استان گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توصیه می شود شهروندان حتما قبل از ورود به جایگاه ماسک استفاده کنند و در زمان سوختگیری هم حتما از دستکش داشته باشند.

دلبری تاکید کرد: توصیه می شود حتی المکان شهروندان خودشان اقدام به سوخت گیری کنند و این کار به عهده کارکنان جایگاه سوخت نگذارند تا تماس با کارت سوخت و کارت بانکی و سوییچ خودرو به حداقل برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار