رئیس اورژانس استان البرز از همکاری شهرداری کرج با اورژانس برای ساخت پد بالگرد استاندارد خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 19 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» دکتر مهرداد بابایی با اشاره به پوشش اورژانس در سراسر استان، گفت: با به کارگیری امکانات جدید از جمله بالگرد، دامنه خدمات این مرکز به تمام مناطق استان از جمله محدوده‌های کوهستانی و صعب العبور گسترش یافته است.

وی با اشاره به راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی کشور، گفت: استان البرز از داشتن پایگاه مستقل اورژانس بی‌بهره است، به همین منظور از سال گذشته ساخت پایگاه مستقل اورژانس هوایی در دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده است.

رئیس اورژانس استان البرز با اشاره به مأموریت‌های اورژانس هوایی البرز افزود: از دی ماه ۹۵ تا کنون که البرز به اورژانس هوایی مجهز شد و تاکنون ۶۹۰ سورتی پرواز داشته ایم که بیش از یک هزار بیمار به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

دکتر بابایی با اشاره به همکاری خوب شهرداری کرج در ساخت پد بالگرد، گفت: مقرر شده است در هر منطقه از شهر یک پد بالگرد استاندارد ساخته شود تا در سریع‌ترین زمان با بالگرد خدمات رسانی انجام شود.

وی با اشاره به وجود ۵۶ پایگاه اورژانس در استان، گفت: از شروع طرح تحول سلامت تا به امروز هشت پایگاه اورژانس ساخته شده است.

رئیس اورژانس استان البرز گفت: در مجموع ۱۶۴ هزار و ۹۵۷ مأموریت انجام شده که از این تعداد ۶۸ درصد مربوط به شهرستان کرج، ۱۴ درصد مربوط به شهرستان فردیس، ۱۰ درصد ساوجبلاغ، پنج درصد مربوط به شهرستان نظرآباد، یک و نیم درصد مربوط به شهرستان اشتهارد و یک درصد مربوط به شهرستان طالقان بوده است. از این مأموریت‌ها ۱۳۵ هزار ۱۴۳ مورد مربوط به مأموریت‌های شهری و ۲۹ هزار و ۷۱۴ مأموریت جاده‌ای بود.

دکتر بابایی همچنین افزود: از مجموع این مأموریت‌ها ۱۳ هزار و ۲۲ مورد مربوط به تصادفات شهری و شش هزار و ۱۱۹ مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی مأموریت‌های اورژانس استان در سه ماهه نخست امسال، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۱۲ هزار مأموریت انجام شده که سه هزار و ۵۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان منتقل شده است.

رئیس اورژانس استان البرز با تاکید بر اینکه اورژانس استان البرز ۶۳ دستگاه آمبولانس دارد، گفت: دو اتوبوس آمبولانس، پنج موتور آمبولانس و یک بالگرد نیز برای خدمات رسانی استفاده می‌شود.

دکتر بابایی با تاکید بر اینکه طبق برنامه ششم باید در استان البرز ۳۸ پایگاه امدادی ایجاد شود، گفت: تاکنون هشت پایگاه راه اندازی شده و ۹ پایگاه دیگر طی روزهای آینده فعال می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار