کد خبر: ۸۸۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 17 August 2020

 

 
   
 
غفاری وزارت علوم
 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: کانون‌های دانشجویی باید بین دانشجویان و استادان مفاهمه بین نسلی برقرار کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اختتامیه هشتمین جشنواره ملی رویش ویژه دستاوردهای کانونهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی دانشگاه‌‌های کشور با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس هشتمین جشنواره رویش ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در همین ارتباط

 فعالان کانون‌های دانشجویی، افراد موفقی در جامعه هستند

 علوم انسانی لاغر و نحیف مانع پیشرفت کشور می‌شود

 جشنواره بین‌المللی حرکت از 19 مرداد به صورت مجازی آغاز می‌شود

 

غفاری با بیان اینکه جشنواره رویش از سال ۹۷ پس از وقفه ۳ ساله در مقیاس ملی دوباره برگزار شد، گفت: قرار بود هشتمین جشنواره در دانشگاه گیلان برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در دانشگاه بهشتی برگزار شد.

وی با اشاره به این که در این دوره از جشنواره حضور امیدآفرین دانشجویان در اختتامیه وجود ندارد، گفت: با این وجود سعی شده اقدامات اصلی و کلیدی در مقیاس ملی انجام شود.

غفاری افزود: در حوزه فعالیت کانون‌های دانشگاهی جشنواره در مقیاس ملی برگزار شد و همچنین در این دو سال نسبت به برگزاری جشنواره‌‌های تخصصی مانند جشنواره بین‌المللی تئاتر اهتمام شده است.

وی برگزاری کارگاه‌ها را در جهت توانمندسازی و ارتقای کانون‌های فرهنگی دانست و گفت؛ طرح سفیران فرهنگی با همین هدف برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه در این راستا کارگاه‌های آموزشی در کنار جشنواره‌ها برگزار شد، تصریح کرد: در این اختتامیه هم چهار کارگاه به منظور توانمندسازی برگزار شد.

وی به هوشمندی و کنشگری مجموعه دانشجویان به ویژه در شرایط خاص کشور اشاره کرد و گفت: هر گاه کشور متوجه حادثه‌ای شده بخش‌های دانشجویی کنشگری خوبی داشتند مانند پویش سیل مهربانی. همچنین در چند ماه اخیر پوشش زندگی دست یاری‌گر توست، فعال بود.

غفاری طرح چرتکه، طرح دانشگاه-کار و طرح کمند را از دیگر طرح‌های کانونی دانست و گفت: تشکیل مجموعه‌های تخصصی کانون‌هایی از این دست، پیامدهای مثبتی برای دانشگاه و جامعه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در ۶۰ دانشگاه جشنواره برگزار شد، گفت: پیش از شیوع کرونا دانشگاه‌ها جشنواره را به صورت حضوری و پس از شیوع کرونا مجازی برگزار کردند و امروز هم این زمینه فراهم شد که جشنواره به صورت ملی برگزار شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به این که ۸۷ دانشگاه در این دوره شرکت دارند، افزود: ۱۶ هزار ۴۰۰ فعالیت ثبت شده است که برخی فردی و برخی گروهی هستند.

وی ادامه داد: ۷۰۰ ایده کانونی مطرح شدند و ۸۰ نفر از چهره‌های فعال ادبیات و هنر شرکت کردند. دسته‌بندی دانشگاهها هم بر اساس جمعیت انجام شد به این صورت که دانشگاه‌ها به سه دسته تقسیم شدند؛ دانشگاه‌های بیشتر ۱۰ هزار نفر، ۳ تا ۱۰ هزار نفر و کمتر از ۳ هزار نفر،

غفاری یکی از کارویژه‌های کانون‌ها را مفاهمه نسلی بین دانشجویان و استادان دانست و گفت: در بخش شاخص‌های ارزیابی، کارهای دانشجویان ۵۰ درصد امتیاز لحاظ شده را باید اخذ کنند.

وی به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کانونی اشاره کرد و گفت: این اقدامات با حمایت سازمان جمعیت هلال احمر، نهاد رهبری، معاونت امور زنان و خانواده و ... انجام شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ایده اصلی مجموعه‌های کانونی را خداباوری، خودباوری و خردباوری دانست و گفت: کانونها خود را اخلاق‌‌مدار تعریف می‌کنند و به فضای دانشگاه امید می بخشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار