کد خبر: ۸۸۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 17 August 2020

یک منبع آگاه در گفتگو با عصرایران درباره گزینه های وزارت صمت از وجود ۴ گزینه نهایی برای این پست خبر داد.

وی گفت: هم اکنون گزینه های متعددی برای این پست مطرح هستند که از جمله می توان به سید محمد اتابک نایب رئیس اتاق تهران و رئیس هولدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم، داریوش اسماعیلی معاون امور معدنی وزارت صمت، خداداد غریب پور مدیرعامل ایمیدرو، جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، جعفر سرقینی سرپرست کنونی وزارت صمت، محسن مهرعلیزاده، محمد خوش چهره نماینده مجلس هفتم، مصطفی سالاری مدیرعامل فعلی سازمان تامین اجتماعی و بهمن حسین زاده معاون وزارت صمت اشاره کرد.

این منبع مطلع که خواست نامش اعلام نشود افزود: با توجه به سوابق و عملکرد برخی از این افراد، به نظر می رسد از میان آنها، چهار نفر شانس بیشتری برای معرفی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی صمت را دارند.

او ادامه داد: این ۴ نفر خداداد غریب پور، علیرضا رزم حسینی، مصطفی سالاری و داریوش اسماعیلی هستند.

همچنین یکی از این چهار گزینه روز  یکشنبه با رئیس جمهوری دیدار و درباره برنامه های خود با روحانی گفتگو کرده است.

سوابق این ۴ گزینه:

*خداداد غریب پور

وی رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت است و دارای مدرک تحصلیی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است. او در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ مدیرعاملی پتروشیمی شازند را بر عهده داشته است. مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، مدیرعاملی شرکت توسعه کشت و صنعت ملی در سوابق این گزینه احتمالی ثبت شده است.

*علیرضا رزم حسینی

وی تحصیلکرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه کرمان است. استاندار کرمان در دولت یازدهم بوده و همواره رضایت مردم کرمان را به خود جلب کرده است و هم اکنون استاندار خراسان رضوی است. او به غیر از استاندار بودن در دو استان مدیر عاملی چند شرکت عمرانی و راه سازی را در کارنامه خود دارد.

*مصطفی سالاری

سالاری در سال 92 به عنوان استاندار در استان مرزی بوشهر منصوب شد. او پیش از استاندار شدن، 11 سال تجربه مدیریت ارشد صنعتی در عظیم ترین پروژه صنعتی کشور یعنی پارس جنوبی را دارا بود. او استاندار بوشهر و گیلان بود. دارای تحصیلات دکتری در رشته مدیریت اجرایی در دوره مشترک دانشگاه بوردو فرانسه و سازمان مدیریت صنعتی ودکتری حقوق عمومی از دانشگاه تهران است. سالاری هم اکنون مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و جوان ترین گزینه وزارت صمت است.

*داریوش اسماعیلی

داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه، سروستان، کوار در ادوار نهم و دهم مجلس شورای اسلامی بوده و استاد زمین‌شناسی دانشگاه تهران است. او در ۸ بهمن ۱۳۹۸ به جهت پذیرش پست معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت از نمایندگی مجلس استعفا داد. وی رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی در دور دهم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار