کد خبر: ۸۸۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴ 16 August 2020

سفر رئیس موساد به امارات، واکنش آمریکا به پیشنهاد پوتین برای برگزاری نشست درباره ایران، اصابت دو «موشک» به پایگاه نیرو‌های آمریکا در عراق و امضای نخستین قرارداد بین شرکت‌های اماراتی و اسرائیلی، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به وعده ترامپ برای فعال کردن مکانیزم ماشه علیه ایران در هفته آینده نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه مدعی شد، هفته آینده برای فعال کردن مکانیسم احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش می‌کنند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، ترامپ طی سخنرانی در باشگاه گلف خود در شهر «بدمینستر» با اذعان به اینکه واشنگتن از قبل می‌دانست قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت رأی نمی‌آورد، گفت: «ما می‌دانستیم که نتیجه رأی‌گیری چه می‌شود، ولی بازگشت تحریم‌ها را امتحان می‌کنیم. هفته آینده آن را خواهید دید».

وعده ترامپ برای فعال کردن مکانیزم ماشه علیه ایران در هفته آینده/ سفر رئیس موساد به امارات/ واکنش آمریکا به پیشنهاد پوتین برای برگزاری نشست درباره ایران/ اصابت ۲ «موشک» به پایگاه نیروهای آمریکا در عراق

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در نشست ویدئویی پیشنهادی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره ایران مشارکت می‌کند، اظهار داشت: «احتمالا نه. به نظرم تا بعد از انتخابات صبر می‌کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعا کرد که ایران بسیار مشتاق است تا او در انتخابات شکست بخورد.

ترامپ در بخش دیگری از صحبت‌هایش مجدداََ با حمله به چین و «جو بایدن» رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو، مدعی شد چینی‌ها آرزو دارند بایدن پیروز شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال کناره‌گیری کردن «مارک اسپر» از سمت وزارت دفاع آمریکا نیز گفت که اخراج هر کسی را در نظر می‌گیرد اما با اسپر خوب کنار می‌آید.

سفر رئیس موساد به امارات 

شبکه خبری المیادین گزارش داد که یوسی کوهن روز یکشنبه برای دیدار با محمد بن زاید، ولیعهد امارات به ابوظبی سفر می‌کند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت پیش از این در این باره نوشته بود: در سفر رئیس موساد آنچه بررسی جزئیات توافق صلح بین ابوظبی و تل آویو خوانده شده، مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

مقامات ارشد آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی پنجشنبه ۲۳ تیرماه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که توافقات لازم برای عادی‌سازی کامل روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات صورت گرفته است و ظرف چند هفته آینده هیات‌هایی از امارات و رژیم صهیونیستی برای امضای توافقنامه‌های دوجانبه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

وعده ترامپ برای فعال کردن مکانیزم ماشه علیه ایران در هفته آینده/ سفر رئیس موساد به امارات/ واکنش آمریکا به پیشنهاد پوتین برای برگزاری نشست درباره ایران/ اصابت ۲ «موشک» به پایگاه نیروهای آمریکا در عراق

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از گفت‌وگوی تلفنی یوسی کوهن رئیس موساد با نخست وزیر بحرین در راستای زمینه‌سازی برای عادی‌سازی روابط بین تل آویو و منامه خبر داد.

واکنش آمریکا به پیشنهاد پوتین برای برگزاری نشست درباره ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به طرح پوتین برای برگزاری نشست آنلاین به همراه اعضای برجام برای بررسی تحولات خلیج فارس و ایران گفت که آمریکا معتقد است، شورای امنیت سازمان ملل، بهترین مکان برای بحث درباره تحریم تسلیحاتی ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «آمریکا طی نوزده ماه پیش به دنبال بحث و مذاکره با روسیه و دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل بوده است. روسیه بارها مدعی شده که هیچ گونه اساس قانونی برای بحث درباره تمدید تحریم تسلیحاتی در شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد و از مذاکره درباره هرگونه پیش‌نویسی که ما پیشنهاد داده‌ایم خودداری کرده است.»

وی اضافه کرد: «آمریکا قاطعانه معتقد است که شورای امنیت بهترین مکان برای بحث درباره تمدید تحریم تسلیحاتی بوده و ما مزایای سیزده سال سابقه شورای امنیت در این زمینه را نیز داریم.»

کرملین روز گذشته در بیانیه‌ای از خواسته «ولادیمیر پوتین» برای برگزاری یک نشست آنلاین با حضور پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان و ایران خبر داد.

پوتین در بیانیه خود تصریح کرد: «بحث درباره موضوع ایران در شورای امنیت سازمان ملل بسیار پرتنش شده است. تنش‌ها همچنان رو به افزایش است. اتهامات بی‌اساسی علیه ایران مطرح می‌شود. پیش‌نویس قطعنامه‌ها با هدف از بین بردن مصوبات متفق‌القول پیشین شورای امنیت تهیه می‌شوند».

پوتین در ادامه ضمن حمایت از برجام تأکید کرد: «روسیه کاملاً به توافقنامه هسته‌ای ایران پایبند است. حصول این توافق در سال ۲۰۱۵ میلادی، یک دستاورد بزرگ سیاسی و دیپلماتیک بوده و امکان جلوگیری از درگیری‌های مسلحانه را فراهم آورده و نظام منع گسترش تسلیحات هسته‌ای را نیز تقویت می‌کند.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین با معرفی مجدد مفهوم امنیت جمعی ۲۰۱۹ خود برای منطقه خلیج‌فارس ـ به منظور تنش‌زدایی در منطقه ـ گفت: «ما شدیداً معتقدیم اگر با مسئولیت‌پذیری مناسب به مواضع یکدیگر توجه کرده و با احترام و به صورت جمعی عمل کنیم، می توان بر این مشکلات فائق آمد.»

اصابت دو «موشک» به پایگاه نیروهای آمریکا در عراق

رسانه‌ها از اصابت دو فروند موشک به پایگاه هوایی التاجی عراق که میزبان نیروهای آمریکایی است، خبر دادند.

شبکه العربیه و الحدث عربستان سعودی شنبه شب مدعی شدند که این دو فروند موشک به بخش آمریکایی این پایگاه در شمال بغداد اصابت کرده است.

وعده ترامپ برای فعال کردن مکانیزم ماشه علیه ایران در هفته آینده/ سفر رئیس موساد به امارات/ واکنش آمریکا به پیشنهاد پوتین برای برگزاری نشست درباره ایران/ اصابت ۲ «موشک» به پایگاه نیروهای آمریکا در عراق

کانال خبری «صابرین» نیز از به پرواز درآمدن بالگردهای نظامی آمریکا برای انتقال مجروحان این حمله خبر داد و مدعی شد که اخبار واصله حکایت از آن دارد که این حمله تلفات نیز داشته است.

شبکه سومریه نیز با تأیید خبر، گزارش داد که یک فروند راکت از نوع کاتیوشا به نزدیکی این پایگاه اصابت کرده است. مرکز رسانه‌ای «خلیة الاعلام الامنی» عراق نیز اصابت دو راکت را تأیید کرده است.

پایگاه هوایی التاجی عراق در ۸۰ کیلومتری شمال شهر بغداد، پایتخت این کشور قرار دارد و طی ماه‌های گذشته، هدف حملات خمپاره‌ای و موشکی ناشناس قرار گرفته است. این پایگاه میزبان نیروهای ائتلاف آمریکا طی سال‌های گذشته است.

امضای نخستین قرارداد بین شرکت های اماراتی و اسرائیلی

بامداد یکشنبه اولین قرارداد همکاری بین شرکت‌های صهیونیستی و اماراتی امضا شد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» از اقدام مسئولان شرکت اماراتی «اِیپِکس» و شرکت صهیونیستی «تِرا» برای امضای قراردادی به بهانه همکاری جهت تولید واکسن ویروس «کووید ۱۹» خبر داد.

وعده ترامپ برای فعال کردن مکانیزم ماشه علیه ایران در هفته آینده/ سفر رئیس موساد به امارات/ واکنش آمریکا به پیشنهاد پوتین برای برگزاری نشست درباره ایران/ اصابت ۲ «موشک» به پایگاه نیروهای آمریکا در عراق

امضای این قرارداد دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که امارات رسماً از برقراری روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار