نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خبرداد:
تابناک: محمدعلی اسفنانی نماینده مردم شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی از سفر داویت اوسوباشویلی رئیس مجلس گرجستان به اصفهان و بازدید از شهر فریدونشهر خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵ 25 January 2015

به گزارش تابناک محمدعلی اسفنانی در گفت‌و‌گو با فارس، با بیان اینکه داویت اوسوباشویلی رئیس مجلس گرجستان قرار است طی امروز یا فردا به تهران سفر کرده و با علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کند اظهار کرد: وی روز دوشنبه نیز برای بازدید از شهر اصفهان و نیز ملاقات و دیدار با مردم گرجی‌زبان شهرستان فریدونشهر، به استان اصفهان سفر خواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر خود به همراه گروه نمایندگان عضو پارلمان دوستی ایران طی چند ماه گذشته به گرجستان، گفت: در سفر و ملاقات با مقام‌های عالی رتبه کشور گرجستان، درباره ظرفیت‌های دو کشور برای بیشتر شدن روابط و همکاری‌های دوجانبه به ویژه در مسائل اقتصادی بحث و تبادل نظر شد.

وی گفت: امیدواریم سفر رئیس مجلس گرجستان به کشورمان در راستای رسیدن به اهداف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مفیدی باشد که موجب تقویت روابط حسنه دو کشور شود.

اسفنانی با اشاره به حضور گرجی‌زبانان در استان اصفهان، گفت: شهرستان فریدونشهر که غربی‌ترین شهر استان اصفهان است، بیشترین جمعیت گرجی زبان را در کشورمان دارد که نزدیک به 400 سال است، زبان مادری خود را حفظ کرده‌اند.

بعد از سفر میخائیل ساکاشویلی رئیس‌جمهور اسبق کشور گرجستان به شهرستان فریدونشهر، خرداد ماه سال جاری نیز سفیر گرجستان در کشورمان به شهرستان فریدونشهر سفر کرده و مورد استقبال مردم و مسئولین این شهرستان قرار گرفته بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار