معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال طی ۲.۵ سال گذشته برای توسعه برق‌رسانی در این استان سرمایه‌گذاری شده است.
کد خبر: ۸۸۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 16 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد کرمی اظهار داشت: تامین برق ۲۲ هزار مشترک جدید شامل عملیات اجرایی ۲۶۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۱۲۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف با نصب ۸۳۰ دستگاه پست هوایی با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال طی مدت یاد شده اجرا شده است.

وی افزود: مقاوم‌سازی و اصلاح شبکه شامل عملیات ۱۴۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۲۹۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف با نصب ۱۱۰ دستگاه پست هوایی و صرف اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال نیز اجرایی شده است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: تعداد کل مشترکان برق استان ۵۸۵ هزار نفری ایلام ۲۳۰ هزار مشترک است که ۸۰ درصد مصرف متعلق به مشترکان بخش خانگی است.

کرمی تاکید کرد: بازسازی شبکه آسیب‌دیده از سیل شامل منازل مسکونی، تجاری و پمپاژ آب و تامین برق روستای جدید چم‌شیر شهرستان سیروان شامل عملیات ۱۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط و هفت کیلومتر شبکه فشار ضعیف با نصب ۲۲ دستگاه پست هوایی و سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی طی ۳۰ ماه گذشته انجام گرفته است.

وی با اشاره به تردد میلیونی زوار اربعین حسینی از مرز مهران، تامین برق مورد نیاز با توجه به ورود به فصل گرما را از برنامه‌های اجرا شده عنوان و اضافه کرد: ۱۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط و هفت کیلومتر شبکه فشار ضعیف با نصب ۲۵ دستگاه پست هوایی در مسیر تردد زائران اربعین به مرز بین‌المللی مهران ایجاد و برای اجرای آن ۵۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های مهران برای توسعه صادرات یکی از پیش‌نیازهای این امر را توسعه شبکه برق‌رسانی به این مرز بین‌المللی برشمرد و گفت: ۱۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط ۲ مداره با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی مهران اجرا شده است.

کرمی با یادآوری اینکه افزون بر ۶۰۰ روستای این استان به شبکه برق سراسری متصل هستند، اظهار داشت: طی ۳۰ ماه گذشته عملیات برق‌رسانی به روستاهای قلعه وزیر، انجیر، منار بلوتستان، کن احمدخان و علی‌نعیر با ایجاد ۱۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط و چهار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب پنج دستگاه پست هوایی اجرا و ۱۶ میلیارد ریال به این منظور هزینه شده است.

وی تامین برق پروژه‌های بخش کشاورزی را از دیگر برنامه‌های استان برای توسعه زیرساخت‌ها اعلام کرد و گفت: پنج کیلومتر شبکه فشار متوسط و یک دستگاه اتوبستر و یک دستگاه فیدر با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های برق بخش کشاورزی مناطق هلیلان و مولاب آبدانان انجام شده است.

گفتنی است استان ایلام رتبه برتر کشوری را در زمینه کاهش تلفات برق در سال ۹۸ کسب کرد.

تلفات انرژی از ۲۵ درصد در پنج سال پیش اکنون به ۱۱ درصد رسیده و با وجود افزوده شدن ۲۰ درصد به تعداد مشترکان استان خاموشی‌ها به حداقل ممکن رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار