کد خبر: ۸۸۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 15 August 2020
فاطمی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود گفت: در هر شرایطی باید همکاران فرهنگی در مدارس حضور داشته باشند.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «پریسا فاطمی» امروز(شنبه، 25مرداد) در جلسه قطبی معاونین آموزش ابتدایی که در مدرسه شهید عظیم صدیقی صومعه‌سرا برگزار شد اظهار کرد: سال تحصیلی جدید از 15 شهریور آغاز می‌شود.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش گیلان افزود: برای بازگشایی مدارس در وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز از حیث شیوع کرونا برنامه‌ریزی شده، به نحوی که اگر وضعیت شهری قرمز باشد با استفاده از شبکه شاد، سی‌دی‌های آموزشی، خودآموزها، برنامه‌های تلویزیونی و... روند آموزش دانش‌آموزان انجام می‌گیرد، در وضعیت زرد نیز کلاس‌ها یک روز درمیان و هر روز با حضور نیمی از دانش‌آموزان برقرار می‌شود و در وضعیت سفید کلاس‌ها طبق روال همیشگی برپا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برنامه جشن شکوفه‌ها و آغاز سال تحصیلی از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود گفت: در هر شرایطی همکاران فرهنگی باید در مدارس حضور داشته باشند.

 

فاطمی با بیان اینکه کادر آموزش و پرورش بعد از کادر سلامت تلاش زیادی کرده‌اند تصریح کرد: همکاران فرهنگی برای آموزش به دانش‌آموزان تا نیمه‌های شب در حال فعالیت بودند.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد: در بحران کرونا فرهنگیان از نظم زندگی خارج شدند و به کارهای دیگر خود نرسیدند اما تمام تلاششان را کردند تا کمترین ضربه به کیفیت آموزش وارد شود.

 

وی تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان را در سال اول ابتدایی عنوان و اظهار کرد: اگر به سواد خواندن و نوشتن دانش‌آموز در این مقطع لطمه‌ای وارد شود شاید آینده وی تحت تاثیر قرار بگیرد.

 

فاطمی با اشاره به اینکه باید حروف الفبا و ریاضی را به درستی به دانش‌آموزان سال اول ابتدایی آموزش داد افزود: اگرچه پایه پیش‌دبستانی اجباری نیست اما تاثیرگذار و جزء 2 شاخص مهم بین‌المللی آموزش و پرورش است.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه باید توسط متولیان امر تبلیغات کافی صورت گیرد تا خانواده‌ها فرزندان خود را در پیش‌دبستانی ثبت‌نام کنند گفت: خانواده‌ها باید بدانند اگر ذره‌ای شک داشته باشیم که محیط و فضای آموزشی پیش‌دبستانی آلوده است قطعا بچه‌ها را به مدرسه نمی‌کشانیم.

 

وی با تاکید به اینکه باید از ظرفیت‌های بومی محلی و خیرین برای هزینه ثبت‌نام پیش دبستانی‌ها و دانش آموزان بازمانده از تحصیل تلاش کرد تصریح کرد: طبق تاکید وزیر باید شبکه شاد، با تقویت زیرساخت‌ها به عنوان شبکه رسمی آموزش‌وپرورش اعلام شود.

 

فاطمی با بیان اینکه درصد عضویت در شبکه شاد مهم است و مسئولیت ما آموزش دادن به بچه‌ها به هر طریق مجاز است خاطرنشان کرد: باید برای مناطقی که پوشش اینترنت ندارند درس‌نامه تهیه کنیم و آموزش افلاین داشته باشیم.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه از ظرفیت مدارس برخوردار برای مدارس کم برخوردار استفاده شود اظهار کرد: اخلاق و انسانیت و هویت ملی و مذهبی را باید پای کار بگذاریم تا آموزش به همه بچه‌های این مرز و بوم برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار