کد خبر: ۸۸۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ 13 August 2020

هادی ابراهیمی اعلام کرد: پیمانکاران خدماتی و تنظیفی شهرداری بندرعباس که حقوق عقب‌افتاده کارگران را پرداخت نکردند، ردصلاحیت شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: شهر بدون داشتن «بی‌آر‌تی» می‌تواند به حیات خود ادامه دهد اما بدون کارگرانی که نظافت شهری را برای شهروندان پایدار نگه داشته‌اند، زندگی شهری غیرممکن و یا بسیار سخت می‌شود که شهرداری باید متوجه این اولویت‌ها باشد.

تأکید کرد: بارها به شهردار بندرعباس و معاونان استاندار اطلاع داده شده که شرکت‌های پیمانکاری شهرداری بندرعباس پایه سنواتی کارگران را رعایت نکرده و حقوق کارگران را طبق طرح طبقه‌بندی مشاغل پرداخت نمی‌کنند.

تصریح کرد: ریشه مشکل کارگران به دو مساله برمی‌گردد، اولی این که اعضای شورای شهر هر کدام چند نیرو بر شرکت‌های پیمانکاری تحمیل کرده‌اند.

اضافه کرد: دیگر هم اینکه فلان فردی که سال‌ها معاون خدمات شهری شهردار بوده هم اکنون مدیر برخی شرکت‌های خصوصی تنظیف شده است.

بیان داشت: حتی اگر کارگری سندی را اجباری یا از روی ترس به خاطر از دست دادن کار امضا کند که طبق آن سند یا قرارداد، حق و حقوقش پایمال شده باشد و پس از ۱۰ سال شکایت کند، قانون این اجازه را داده که وی را به حق‌اش برسانیم./ ایرنا

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار