کد خبر: ۸۸۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 12 August 2020

مکتب حاج قاسم خط کشی جناحی نداشت

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت:حاج قاسم دنبال مچ‌گیری نبود بلکه دستگیری از مردم را دنبال می‌کرد و هر جا مردم به کمک وی نیاز داشتند به یاری آن‌ها می‌شتافت.

سردار حسین معروفی که در همایش «نقش رسانه در مکتب شهید سلیمانی»  سخن می گفت، باین کرد: نقش رسانه در تبیین مکتب حاج قاسم یک نقش بی‌بدیل است. خبرنگاران در طول دفاع مقدس حقایق جنگ تحمیلی را به مردم منتقل کرده و در این راه شهید شدند.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود:مکتب حاج قاسم خاطره نیست بلکه مکتب صداقت، پاکیزگی، مردم‌داری و عشق به قرآن و اهل بیت (ع) و عشق به ولایت است. حاج قاسم سلیمانی در مکتب خودش مکتب عشق به ناموس و وطن را نشان داد و اجازه نداد دست بیگانه به دامان ناموس اسلام و شیعه برسد و دست متجاوزان را قطع کرد.

سردار معروفی با بیان اینکه حاج قاسم در این مکتب خط‌کشی جناحی نداشت و برای دفاع از اسلام چپ و راست نمی‌شناخت افزود: حاج قاسم دنبال مچ‌گیری نبود بلکه دستگیری از مردم را دنبال می‌کرد و هر جا مردم به کمک وی نیاز داشتند به یاری آن‌ها می‌شتافت. کرمان سرچشمه مکتب حاج قاسم است و رسانه استان کرمان باید به زیبایی مکتب شهید سلیمانی را در نظامات مختلف تبیین کنند. هیچ جای دنیا سراغ نداریم که یک انسان در مقابل کفر قرار بگیرد و فرماندهی کند، اما عارف به تمام معنا شود و معادلات نظامی دنیا را به هم بریزد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه حاج قاسم نگاه جامع‌الاطراف داشت و به عده خاصی محدود نبود ادامه داد: مکتب حاج قاسم نسخه شفابخش بشریت است و جلوی تفرقه را می‌گیرد. او به ولایت عشق می‌ورزید و در تمام کارها محوریت را ولایت می‌دانست. حاج قاسم با خدای خویش عشق‌بازی می‌کرد و انسان اگر پاکیزه و با گناه بیگانه شد می‌شود سلمان فارسی، مالک اشتر و حاج قاسم سلیمانی عزیز که عرب و فارس به او ارادت دارند.

به گزارش ایسنا، سردار معروفی افزود: پاکیزگی حاج قاسم بود که باعث شد میلیون‌ها نفر با پوشش متفاوت و با سلیقه‌های مختلف جناحی در تشییع جنازه او حضور یافته، ضجه می‌زدند و گریه می‌کردند. خانواده حاج قاسم ۲۱ سال با یک شهید زنده زندگی کردند چرا که همیشه این نگرانی وجود داشتند که امروز دشمن او را خواهد زد و شهید می‌شود. به حاج قاسم نباید نگاه سیاسی داشته باشیم. برای سالگرد شهادت حاج قاسم به مدت ۱۰ روز برنامه‌ریزی شده و شرایط ویروس کرونا نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم اگر چه سیدالشهدای جبهه مقاومت است، اما او در وهله اول سیدالشهدای ثاراللهیان کرمان است گفت: قلم‌زدن در مسیر مکتب حاج قاسم توفیق است و امیدواریم خداوند این توفیق را به ما بدهد. امروز امید دادن به جامعه و امت اسلام در راستای مکتب سلیمانی است افزود: دشمن درصدد است دست مقاومت را قطع کند و ما باید هوشیار باشیم. امروز وظیفه ماست که حقایق انقلاب اسلامی را برای دنیا تبیین کرده و اجازه ندهیم تحریف توان رزمندگان مقاومت را بگیرد و دشمن از این مسئله سوءاستفاده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار