انعکاس درخواست های مردمی
اما در این بین تاکنون سخن و مواضع اهالی روستای ساران از طرف رسانه ها منتشر نشده است چیزی که جمعی از اهالی این روستا از تابناک کهگیلویه و بویراحمد خواستار آن شده اند !
کد خبر: ۸۸۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ 12 August 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، برخی اهالی روستای ساران از توابع شهرستان بویراحمد ، مدتی است که با برخی حواشی مربوط به تامین آب برخی مناطق از منابع زیر زمینی خود مواجه هستند از جمله اینکه بارها اعلام کرده اند برداشت های بی رویه باعث پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی شده و از این طریق دچار خسارات زیادی در بخش کشاورزی شده اند.
اخیرا برخی روستاهای منطقه که نیازمند تامین آب پایدار بوده اند اعتراضاتی را متوجه شرکت آبفا و مدیر عامل آن نموده اند که وی هم در این خصوص واکنش نشان داده است. 
خبرها و واکنش های زیادی در این خصوص در سایت های محلی منتشر شده است که البته در این بین درخصوص عمده مشکلات به مشکلی با نام معارضات محلی اشاره شده است !
بنابر برخی واکنش ها از طرف مدیر عامل آبفا ، معارضان محلی که همان اهالی روستای ساران محل حفر یک حلقه چاه برای تامین آب روستای توت نده به عنوان مانع اصلی معرفی شده اند تا جایی که اهالی روستاهای نیازمند اب خواستار دخالت شورای تامین شده اند !
آبفا و اقدام نامشخص در تامین آب دو روستا / پیشنهاد معارضینی ! که سخنشان شنیده نشده است!
 
پیشنهاد معارضینی ! که سخنشان شنیده نشده است!
اما در این بین تاکنون سخن و مواضع اهالی روستای ساران از طرف رسانه ها منتشر نشده است چیزی که جمعی از اهالی این روستا از تابناک کهگیلویه و بویراحمد خواستار آن شده اند !
بنابر این گزارش جمعی از اهالی این روستای ساران که در خبرها به عنوان معارضان حفر یک حلقه چاه جدید معرفی شده اند ، با ارسال یادداشتی برای تابناک کهگیلویه و بویراحمد نوشته اند :
مشکل آب شرب روستای توت نده در سال های متمادی در سال‌های ۸۰ تا ۸۷ از چند حوضه آبریز شهرستان دنا مثل کوه گل ، سی سخت ، بن رود سی سخت و دیاشام کره مورد مطالعه قرار گرفت که با اعتراض مردم شهر سی سخت ، کریک و روستای کره در شهرستان دنا واقع گردید اما بر اثر اعتراضات مردمی آن پروژه تعطیل گردید تا اینکه در سال ۸۳ دولت وقت در روستای ساران اقدام به حفر یک حلقه چاه عمیق با آبدهی بسیار بالا برای تامین آب شرب روستای توت نده نمود که با مخالفت مردم روستای توت نده از انتقال آن جلوگیری شد. دولت به ناچار آن را با سه خط لوله به روستاهای دروهان ، گردوه ، لیراب و گندیخوری انتقال داد . این در حالی است که منابع آبی این چاه به تنهایی می‌تواند جمعیت ۳۰ هزار نفری شهری مثل سرود شمالی را تامین نماید!
مجدداً در سال ۸۷ دولت در فاصله ۳۰۰ متری اقدام به حفر یک حلقه چاه عمیق در روستای ساران برای تامین آب شرب روستاهای توت نده و ساران نمود که پس از حفر این چاه ، سرچشمه‌های آب تنگ ساران و بالادست آن که قرن‌ها تامین کننده آب کشاورزی شالیزارهای ساران و آب شرب روستای ساران بوده با حفر چاه ، سرچشمه‌های آب های ساران خشک گردیده است.
حال اداره آبفای استان قصد حفر یک حلقه چاه جدید را در کنار چاه دوم دارد که با وجود کمبود آب شرب روستای ساران  مطمئنا این اقدام ، مشکلات و معضلات اجتماعی را در پی خواهد داشت .
لذا مردم روستای ساران به مسئولین مربوطه پیشنهاد نموده که هم آب روستای ساران و هم توت نده را از همان چاه عمیق که استعداد تامین آب جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر را دارد تامین نمایند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار