کارشناس حوزه فناوری استفاده از سخت افزار به روز و مودم های با فناوری بالا را، مانع جدی برای هک شدن شبکه وای فای عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱ 09 August 2020

به گزارش تابناک تبریز، نیما حسینی با اشاره به حملات هکرها به شبکه وای فای اظهار کرد: حملات هکرها به سیستم وای فای محدود به استفاده غیرقانونی از اینترنت قربانی نیست و با استفاده از این شبکه نسبت به هک دستگاه های متصل به شبکه وای فای اقدام خواهند کرد.

این کارشناس حوزه فناوری تصریح کرد: بخش عمده حملات هکرها این روزها به کاربران خانگی و تجاری در ابعاد کوچک، از طریق هک وای فای صورت می گیرد و در این میان دستگاه های مودم قدیمی توان کمی برای مقابله با این گونه حملات دارند.
وی ادامه داد: کاربران بخش خانگی برای جلوگیری از هک شدن شبکه وای فای باید نام مودم را غیرفعال کنند، اصولا نامگذاری وای فای برای بخش های تجاری و عمومی است و بخش های خصوصی نیازی به نامگذاری وای فای ندارد.

حسینی عنوان کرد: در محیط های خصوصی به دلیل آشنایی کاربران نسبت به نام شبکه، باید نام شبکه را غیرفعال کرد و این موضوع می توان به افزایش امنیت شبکه کمک شایانی کند.

این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: مودم های قدیمی با استاندارد wep در مقابل هکرها آسیب پذیری بیشتر دارند و برای مقابله با هکرها باید از استانداردهای WPA استفاده کرد و نسخه های جدیدتر این استاندارد می توان شرایط را برای هک وای فای سخت تر کند.

وی عنوان کرد: استفاده از رمزهای قوی که متشکل از حروف کوچک،بزرگ و اعداد باشد می تواند از هک وای فای جلوگیری کند، استفاده از رمزهای قابل حدس مانند سال تولد و سال جدید میلادی و یا شمسی نمی تواند امنیت شبکه را تامین کند و اصولا نباید پسوردهای فضای مجازی مانند ایمیل، وای فای یکسان باشد.

حسینی تصریح کرد: مودم ها مانند هر دستگاه دیجیتال دارای یک برنامه فریم ور است که سالانه توسط شرکت سازنده به روزرسانی می شود و این بروزرسانی ساختار نرم افزاری دستگاه را ارتقا می دهد و باعث کاهش نفوذ هکرها به شبکه می‌شود.

این کارشناس حوزه فناوری عنوان کرد: استفاده از نرم افزاری امنیتی مانند فایروال ها که خروجی و ورودی اینترنت به دستگاه را بررسی می کنند می تواند امنیت شبکه را تامین کند، در تهیه این نرم افزارها باید دقت کزد که نسخه اوریجینال تهیه شود و از استفاده از نرم افزارهای کرک شده خوداری کرد.

به گزارش تابناک تبریز،ازواز میزان، وی در پایان گفت: انجام مجموع این اقدامات امنیت شبکه را افزایش خواهد داد اما کافی نیست و اصولا باید از اتصال به شبکه‌های مشکوک خوداری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار