عضو کارگروه حقوقی کمیته آب مطرح کرد/
تابناک: عضو کارگروه حقوقی کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان گفت: شرکت‌هایی مانند ذوب‌آهن و فولاد مبارکه دارای آلودگی بسیاری هستند و در سال‌های گذشته آلودگی شرکت فولاد مبارکه سلامتی مردم را به خطر انداخته است.
کد خبر: ۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹ 25 January 2015
به گزارش تابناک اسفندیار امینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به آلایندگی برخی صنایع استان اصفهان و تأثیرات آن بر منطقه و کشاورزی استان اظهار داشت: صنایع آلاینده در اصفهان تاثیرات بدی را گذاشته و پژوهش‌های محققان و کارشناسان، نشان از آلاینده بودن آنها و به ویژه کارخانه‌هایی مانند فولاد مبارکه دارد.

وی افزود: در آسمان غبار ناشی از آلاینده‌‌ها بسیار زیاد است و برای نمونه در میدان دانشگاه اصفهان به سمت شاهین شهر کوه امامزاده سید محمد به دلیل غبارهای بسیار مات است که این غبار ناشی از دود صنایع است.

عضو کارگروه حقوقی کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: زرین‌شهر در مجاروت 2 شرکت ذوب‌آهن و فولاد مبارکه قرار گرفته و می‌بینیم که از بیرون گازهای خردلی، نارنجی، آبی و مشکی در سطح شهر به چشم می‌خورد که این ناشی از آلایندگی کارخانه‌های اطراف است.

امینی با بیان اینکه گازهای ناشی از صنایع آلاینده اصفهان، سلامتی مردم این منطقه را تهدیدی می‌‌کند، خاطرنشان کرد: هنگامی که نگاه میدانی داشته باشیم، می‌بینیم که از این صنایع کوره‌ها و مناره‌ها بسیاری برای توسعه خود فراهم کرده‌اند که خود سبب افزایش آلودگی می‌شود.

وی افزود:‌ از سوی دیگر سازمان محیط زیست به این صنایع مجوز توسعه می‌دهد و حتی در بسیاری از موارد آلاینده بودن آن را نمی‌پذیرند و دیده می‌شود که مجوز توسعه‌ها تحت تاثیر عوامل دیگری قرار می‌گیرند نه اینکه این صنایع آلوده هستند.

عضو کارگروه حقوقی کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: این صنایع جدای از اینکه پساب آنها خاک کشاورزی اطراف را آلوده می‌کنند، آلوگی هوای جوی را نیز تحت تاثر خود قرار می‌دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار