کد خبر: ۸۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵ 03 September 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش استقبال سرمایه‌گذاران از طرح‌های بزرگ صنعتی این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: استقبال سرمایه‌گذاران از طرح‌های صنعتی گیلان/ وجود 1100 طرح صنعتی نیمه‌تمام در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری ظهر امروز در جمع مدیران صنعتی و تولیدی استان با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران جدید در عرصه صنعت، اظهار کرد: افزایش سرمایه‌گذاری فعالان در ایجاد طرح‌های توسعه‌ای از جمله اتفاق‌های موفق این عرصه است.

وی افزود: با وجود اقلیم مناسب و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری‌های صنعتی، در چند سال اخیر شاهد استقبال سرمایه‌گذاران در ایجاد طرح‌های بزرگ صنعتی در گیلان هستیم.

این مسئول از وجود یک‌هزار و 100 طرح صنعتی نیمه‌تمام در گیلان خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر در میزان سرمایه‌گذاری‌های صنعتی شاهد رشد چشمگیری در استان هستیم.

وی با بیان اینکه اختصاص سرمایه و اعتبار در قالب تسهیلات مورد نیاز موجب بهره‌برداری از  طرح‌های نیمه تمام می‌شود، از تلاش استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در پیگیری اختصاص 700 هکتار از زمین شهرک صنعتی سفیدرود رشت به امر تولید و صنعت قدردانی کرد.

منتظری اضافه کرد: شهرک صنعتی سفیدرود رشت بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی شمال کشور است و ظرفیت‌های فراوانی برای راه‌اندازی صنایع مادر و صنایع کوچک دارد.

این مسئول از تشکیل چهار جلسه کارگروه ستاد تسهیل در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از تصویب و ابلاغ اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، جلسات هفتگی برای رفع مشکلات صنعتگران و صاحبان صنایع با حضور مدیران دستگاه‌های دولتی و مدیران بانک‌های عامل تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: در جلسات مذکور به مباحث مهم صنعت در حوزه‌های مختلف زیست‌محیطی، منابع طبیعی، تأمین اجتماعی، امور بانکی و مالیاتی و تصویب راهکارهای رفع مشکل در چارچوب این قانون پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارشناسانی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر مجلس در کارگروه اشتغال استان تعیین می‌شود، یادآور شد: پیگیری امور مربوط به صنعت در سطح مدیران ارشد کشوری از وظایف این ناظر است که آغازی برای خدمات‌رسانی به سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار