سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است نه تنها تحریم‌ها تاثیر چندانی بر اقتصاد کشور نخواهد داشت، بلکه به فرصتی طلایی برای پیشرفت در اقتصاد، تولید، صنعت و استفاده از توان داخل تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 01 August 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ضرورت تکیه بر توان داخلی، گفت: در صورت برنامه‌ریزی مناسب نه تنها تحریم ها تاثیر چندانی بر اقتصاد کشور نخواهد داشت بلکه به فرصتی طلایی برای پیشرفت در اقتصاد، تولید، صنعت و استفاده از توان داخل تبدیل خواهد شد؛ به طور مثال علیرغم اینکه در سال های گذشته برخی صنایع کشور نیازمند واردات جزئی ترین قطعات بودند اما در حال حاضر به علت اعمال تحریم‌ها به پیشرفت های چشمگیری رسیده اند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم فشارها و تحریم‌های گسترده علیه ایران دانشمندان توانستند اقدامات مناسبی در حوزه صنعت و تولید به ویژه صنعت هواپیماسازی، قطعه سازی، صنایع های‌تک و... انجام دهند.

وی با بیان اینکه پیش از این در بسیاری از حوزه‌ها به خارج کشور وابسته بودیم اما در حال حاضر این وابستگی کاهش یافته، اظهار کرد: مصرف کنندگان باید از تولیدات داخلی استفاده کنند تا کارخانجات سرپا بمانند از سوی دیگر وارد کنندگان نیز باید به جای وارد کردن قطعات بی‌کیفیت از تولید‌کنندگان داخلی حمایت کنند زیرا کیفیت برخی محصولات داخلی از همتایان خارجی آنها بهتر است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر رفع موانع جهش تولید، ادامه داد: باید حذف مقررات و قوانین دست و پا گیر را به عنوان یکی ازاصلی‌ترین راهکارهای رفع موانع تحقق جهش تولید در دستورکار قرار دهیم زیرا اجرایی شدن شعار سال منجر به بهبود وضعیت اشتغال، سرمایه گذاری و پیشرفت تولید می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار