کد خبر: ۸۸۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱ 31 July 2020
حجت الاسلام راشدی نوری با بیان اینکه موجودیت و هویت شیعه به وجود غدیر است گفت: غدیر سند افتخار و مظلومیت شیعه است.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه سرا، حجت الاسلام محمدمهدی راشدی نوری در خطبه های نماز عید قربان اظهار کرد: عیدقربان بخاطر موفقیت و پیروزی پیامبر بزرگ خدا جناب ابراهیم خلیل در آزمایش های متعددالهی، عیدشده است.


امام جمعه صومعه‌سرا افزود: در این روز هم تعبد است و هم تسلیم و رضامندی و هم پیروزی در امتحان های مهم وسنگین، آنقدر مهم است که خداوند نام ابراهیم واسماعیل را بهخاطر آن با مناسک حج، جاودانه و ابدی کرد.


وی گفت: درباره حضرت ابراهیم حرفهای زیادی است اما یک نکته که در قرآن آمده است اینکه فرمود: اِذجاءَ رَبّهُ بِقَلبِِ سَلیمِِ یعنی بیاد بیاور زمانی را که ابراهیم با قلب سلیم  به پیشگاه پروردگارش آمده است.


حجت الاسلام راشدی نوری تصریح کرد:  قلب سلیم یعنی قلب منزه و پاک از شرک و کفر، یعنی قلب منزه از کینه ونفاق و گناه، یعنی قلبی خالی از عشق و وابستگی از دنیا و یعنی قلبی که جز خدا چیزی درآن نباشد چنانچه امام صادق فرمود:القلب السلیم الذی یلقی ربه ولیس فیه احدسواه، دلی که ازهرگونه عیب وبیماری پاک باشد، نرم و باعطوفت است و در مقابل حق تسلیم و انعطاف پذیر است و نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت نیست ،مهربان و دلسوز است. 


امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: امروز آن انسان و مسلمانی که از دل مهربان نسبت به همنوعانش برخوردار باشد و در گرفتاری ها و آسیب های معیشتی و زندگیشان همراهی کند و به کمک آنان بشتابد، چنین کسی ازقلب سلیم برخوردار است.


وی با اشاره به اینکه روز جمعه است اما به خاطر اهمیت عید قربان و نمازعید، نمازجمعه خوانده نمی شود اظهار کرد: شاید یک حکمتش این باشد که در این روز ابراهیم هم اوج اطاعت و بندگی اش را نشان داده است و هم در یک امتحان بسیار سخت سرافراز شده است و سنتی را به جا گذاشت که دل بسیاری از خانواده ها و انسان های نیازمند را شاد و خوشحال کرده و درطول تاریخ همواره هرسال این عمل خیر ادامه دارد.


حجت الاسلام راشدی نوری اظهار کرد: رسول خدا فرمود: گوشت قربانی را به بینوایان و نیازمندان بدهید تا آنها نیز به وسعت و نوا برسند، لذا کسانی که قربانی می کنند هم به نیت خود و خانواده و هم به نیت آن کسانی که توانایی ندارند قربانی کنند.


امام جمعه صومعه‌سرا افزود: اسلامی که اینقدر به نیازمندان توجه دارد و آنان را شریک در مال ثروتمندان می داند، چقدر ننگ است که در جامعه دینی کسی به خاطر ناداری، کلیه اش را بفروشد تا مخارج زندگی اش را تامین کند و یاخدای نکرده تن به خودفروشی بدهد، در جامعه ای که عده ای از سیری و زیادی بمیرد و جمعی به خاطر گرسنگی ونداری بمیرند، این جامعه، اسلامی ودینی نیست. 


وی گفت: درجامعه ای که صاحب خانه به خاطر اینکه مستاجر توان پرداخت اجاره بها را ندارد و او را از خانه بیرون و آواره اش کند جامعه اسلامی نیست، مگر امیرالمومنین نفرمود: اگر انسان از  غصه بمیرد سزاوارش است. 


حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: روز چهارشنبه ۱۵ذی الحجه ولادت با سعادت امام هادی(ع ) است، از آنحضرت دو گنجینه مهم به یادگار مانده است، زیارت جامعه کبیره که یک دائره المعارف بزرگ شیعه است و زیارت غدیریه که سند مهم عظمت غدیر است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد:  در آستانه عید سعید غدیر و در دهه ولایت و امامت قرار داریم، موجودیت و هویت شیعه به وجود غدیر است.

 

وی با بیان اینکه غدیر سند افتخار و مظلومیت شیعه است و باید این روز بزرگ داشته شود اظهار کرد: گرچه امکان برگزاری مراسم واجتماعات بزرگ به دلیل کرونایی بودن ممکن نیست اما چند حرکت و اقدام می تواند اهمیت و زیبایی و برکات این روز و ایام را به مردم نشان دهد.


حجت الاسلام راشدی نوری افزود: به مناسبت عید غدیر تبلیغات محیطی ، چراغانی کوچه و خیابان و سردرب منازل ومغازه ها، تبلیغ و تببین واقعه و جریان غدیر در فضاهای مجازی، ادامه نهضت مواسات و کمکهای مومنانه وتعاون واحسان به نیازمندان  وآسیب دیدگان معیشتی و  تخفیف جرایم مالیاتی، بیمه، راهنمایی ورانندگی و سایردستگاههای حکومتی و وزیت رایگان پزشکان، ارزان کردن نرخ برخی اجناس وکالاها، پخت رایگان نان، تخیف و تقسیط وامها و طلبکاریها، آزادکردن زندانیان دارای شرایط و...... انجام شود.

 

 امام جمعه صومعه سرا گفت: همه اینها با عنوان و به برکت‌ دهه ولایت و ایام تاجگذاری امیرالمومنین به مقام امامت و ولایت باشدکه عموم مردم زیبایی ولایت امامان معصوم را در زندگی خود احساس کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار