رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دهلران، گفت: جهت به کارگیری در صنایع نفت و پتروشیمی شهرستان دهلران در پروژه NGL3100 تعداد 50 نفر از جوانان بومی دهلران معرفی شدند.
کد خبر: ۸۸۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 30 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی عنبری  گفت: این مرکز در سال گذشته تعداد یک هزار و 100 نفر در قالب ۲۱۰ هزار نفر ساعت و در بیش از ۶۰ حرفه آموزشی متنوع آموزش‌های مهارتی را جهت ورود به بازار کار به کارآموزان خود ارائه داد.

وی افزود: غالب آموزش‌های مهارتی ارائه شده توسط آموزشگاه‌های آزاد و در رشته‌هایی از جمله زیرگروه فناوری اطلاعات و رایانه، طراحی دوخت، مراقبت و زیبایی، شیرینی پزی و زبان انگلیسی به هنرجویان ارائه شده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای دهلران با بیان اینکه جامعه هدف آموزش‌های مهارتی شامل کارجویان شهری و روستایی، دانش آموزان، دانشجویان، سربازان، مددجویان ، متقاضیان بیمه بیکاری و... است، تصریح کرد: در سال ۹۸ تمرکز آموزشی این مرکز بر روی کارجویان، دانش آموزان و سربازان نیروهای مسلح قرار گرفت که در مجموع تعداد 870 نفر آموزش‌های مهارتی را تحت نظر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهلران کسب کردند.

فعالیت 18 آموزشگاه آزاد در دهلران

وی با اشاره به فعالیت 18 آموزشگاه آزاد در قالب بخش خصوصی در سطح شهرستان دهلران، ادامه داد: در این حوزه تعداد ۵۰ نفر به عنوان موسس، مربی و مدیر آموزشگاه به صورت مستقیم فعالیت دارند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهلران، یادآور شد: این مرکز به عنوان دومین مرکز بزرگ و مجهز استان ایلام دارای ۵ کارگاه آموزشی ویژه برادران و ۳ کارگاه ویژه خوهران، شعبه سیار ویژه دانش آموزان کاردانش مستقر در بخش موسیان و خانه مهارت روستایی مستقر در بخش زرین آباد است.

وی گفت: امسال علیرغم محدودیت‌های موجود به دلیل شرایط خاص حاکم بر کشور و شیوع ویروس کرونا، تعداد ۲۷۰ نفر از هنرجویان و کارآموزان توانستند  در بخش‌های مختلف آموزش‌های مهارتی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دریافت کنند.

آموزش 100 نفر از جوانان بومی

عنبری بیان کرد: در سال گذشته در راستای آموزش نیروهای بومی جهت به کارگیری در صنایع نفت و پتروشیمی شهرستان دهلران، قرارد آموزشی با شرکت OIEC جهت آموزش ۱۰۰ نفر از جوانان بومی شهرستان به امضا رسید.

 وی ادامه داد: در گام نخست ابتدا تعداد ۵۰ نفر در حرفه جوشکاری سازه‌های فولادی و برقکار صنعتی آموزش‌های مهارتی را در مرکز دهلران کسب کردند که آزمون عملی پایان دوره این کارآموزان با حضور ناظر و نماینده شرکت اویک برگزار و موفق به اخذ تأییدیه شدند که پس از آن کارآموزان پذیرفته شده برای طی فرایند جذب و بکارگیری به شرکت NGL3100 معرفی شدند./ع

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار