رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بخش صنعت قم ظرفیت‌های لازم برای پیاده‌سازی راهبرد نهضت ساخت داخل را دارد و با همکاری تولیدکنندگان این برنامه در قم اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 29 July 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی روز چهارشنبه بیان کرد: توسعه تولید و اجرای نهضت ساخت داخل ازجمله مهمترین طرح‌های موردنظر سازمان صمت قم برای پیاده‌سازی راهبرد جهش تولید در استان است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه تولید محصولات صنعتی در قم، افزود: در این مسیر راه‌اندازی هرچه بیشتر واحدهای صنعتی و فعالسازی ظرفیت‌های خالی در اولویت است که این هدف از طریق تکمیل، ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی،‌ بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی منتخب، به‌کارگیری واحدهای تولیدی راکد و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی، محقق می‌شود.

وی ادامه داد: تحقق این راهبرد الزاماتی دارد که ازجمله آن همراهی بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات موردنظر،‌ تامین زیرساخت‌های موردنیاز واحدهای صنعتی همچون دسترسی به آب، برق و گاز،‌ تامین مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی، تسهیل در زمینه واردات مواد اولیه،‌ تامین ارز موردنیاز و حمایت نهادهای دولتی در بخش‌های مختلف به‌خصوص در زمینه مالیات و تامین اجتماعی است.

سیجانی گفت: نهضت ساخت داخل نیز از طریق اجرای برنامه‌هایی مانند برگزاری نمایشگاه ساخت داخل و همچنین شناسایی و داخلی سازی محصولات موردنظر،‌ در استان قم عملیاتی می‌شود.

وی بیان کرد:‌ در همین رابطه ایجاد محدودیت و ممنوعیت در واردات کالاهای داخلی سازی شده و اعطای مشوق به واحدهای تولیدی که نسبت به داخلی سازی محصولات موردنیاز کشور اقدام کرده‌اند ازجمله طرح‌های قابل‌اجرا در زمینه عملیاتی ساختن برنامه‌های تدوین‌شده برای نهضت ساخت داخل در بخش صنعت استان است.

بر اساس آخرین آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۸۰۴ تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار