معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت های مرزی این استان اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۸۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 29 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد کرمی در دیدار با مدیرکل امور مرزی وزارت کشور خواستار تکمیل زیرساخت های مرزی استان از جمله بهسازی و احداث جاده های مرزی، برق رسانی و آبرسانی به پاسگاه های مرزی ، انسداد الکترونیکی مرزی شد.

وی با اشاره به تاکید استاندار ایلام در حوزه مرزی افزود: طی ۲ سال گذشته در استان اقدامات خوبی در حوزه مرز اتفاق افتاده و اختصاص حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای تکمیل زیرساخت های مرزی گواهی بر این ادعاست.

معاون استاندار ایلام در ادامه خواستار تداوم کمک های اعتباری برای تقویت زیر ساخت های مرزی استان در سال جاری شد.

در این نشست قاسمی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور نیز ضمن قدردانی از اقدامات عمرانی انجام شده در حوزه مرزهای استان ایلام دستورات لازم به معاون و کارشناسان حوزه مرزی وزارت کشور در زمینه اختصاص اعتبار در سال ۹۹ را صادر کردند.

استان ایلام ۴۳۰ کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک دارد و سالانه چندین میلیون زائر از مرزهای رسمی این استان به کشور عراق تردد می کنند که اوج آنرا در ایام اربعین حسینی شاهد هستیم.

استفاده از ابزارهای الکترونیک، سامانه های اپتیکی و رادارهای ثابت و سیار برای پایش و کنترل مرز، اکنون در مرزهای استان مستقر بوده و کوچکترین تحرکی رصد می شود و همین عامل مرزهای ایلام را از ایمن ترین مرزهای جمهوری اسلامی ایران قرار داده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار