کد خبر: ۸۷۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ 26 July 2020
نویسنده، کارگردان و منتقد تئاتر گفت: نمایشنامه شهید کاوه را برای اجرا در تماشاخانه سرو پیشنهاد دادیم که امیدواریم به زودی با موافقت این تماشاخانه به اجرا برسد.
زندگی شهید کاوه نمایش می شود/ نصیری: هنرمندان  تئاتر دفاع مقدس حمایت می خواهند

«مهدی نصیری» نویسنده ، کارگردان و منتقد تئاتر در گفت وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس عنوان کرد: در این مدت چند نمایشنامه نوشتم و این فضا را به خوبی تجربه کردم که بخشی از آنها هم چاپ شد. حال تصمیم دارم نمایش زندگی شهید کاوه را به صحنه تئاتر تماشاخانه سرو ببرم.

وی در ادامه افزود: ژانر کار دفاع مقدس و درباره شهید کاوه است به تازگی پنج نمایشنامه به عنوان قلم روشن منتشر شده که یکی از آنها به قلم من برای شهید کاوه بود.

نصیری با اشاره به اینکه با تماشاخانه سرو مذاکره کرده اند، گفت: قرار است به زودی به ما خبر بدهند.

وی درباره یکی دیگر از نمایشنامه هایش گفت: نمایشنامه دیگری هم درباره سه دختر جنگ زده لهستانی، ارمنی و آبادانی نوشتم که اینها به همراه مادرشان درگیر جنگ شدند. من کلا درباره جنگ جهانی دوم و اتفاقات آن علاقه مند به کار هستم آن دوره ه خیلی از لهستانی ها فرار کردند که یا دستگیر شدند یا در اردوگاه های کار اجباری مجبور به کار شدند یا کشته شدند خیلی از اینها اواخر جنگ جهانی دوم از ایران و اهواز عبور کردند تا به لهستان بروند اما بعد تر در بندر انزلی، اصفهان، تهران و اهواز و آبادان ماندند.

وی با اشاره به اینکه نمایشنامه را براساس مستندات مرکز و محتوایی کلیسای قلب مسیح که یک کلیسایی در آبادان است نوشته، گفت: حال این داستان بر محور این سه دختر و مادرشان می چرخد.

نصیری با تأکید بر جدا افتادگی تئاتر دفاع مقدس از هنرمندان این ژانر گفت: من علاقه مند به این حوزه از تئاتر جنگ تا دفاع مقدس هستم و همیشه درگیر آن بوده ام متأسفانه اتفاقی که الان افتاده از هنرمندان این عرصه حمایت نمی شود و آنها هم رغبتی دیگر به کار در این عرصه نشان نمی دهند.

وی در ادامه گفت: الان با خیلی ها که تماس میگیریم می گویند دیگر کار نمیکنیم و این باعث تاسف است من خودم چند مقاله در این عرصه نوشتم که مخاطب تئاتر و این ژانر به زودی از دست خواهد رفت. این تئاتر همیشه جنبه های هنری داشته اما همیشه حمایت از آن کم بوده است به همین دلیل ظلم به هنرمندان در این عرصه شده است. خیلی ها الان شعار می دهند اما ما عملی نمیبینیم که هنرمندان را وارد این عرصه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار