کد خبر: ۸۷۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵ 25 July 2020

 

 اهالی روستای سمغان از توابع کهگیلویه در این روزهای بسیار گرم و شرجی مردادماه به لحاظ بهداشتی وضعیت مطلوبی ندارند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم، اهالی روستای سمغان در این روزهای بسیار گرم و شرجی مردادماه به لحاظ بهداشتی وضعیت مطلوبی نداشته و شاید بتوان گفت در 40 سال گذشته اکنون روستای سمغان در بدترین شرایط بهداشتی قرار گرفته است.
اهالی روستای سمغان از حداقل‌ترین امکانات بهداشتی که حق هر شهروند ایرانی است محروم بوده و در این زمینه تاکنون هیچ حمایت قابل قبولی از آنها نشده است و باوجود پیگیری‌های فردی هر یک از اهالی این روستا به ادارات مختلف شهرستانی از جمله فرمانداری، شهرداری، بنیاد مسکن و دیگر ادارات اما تا امروز هیچ توجهی به مطالبات قانونی اهالی این روستا نشده تا جایی که اهالی این روستا از بروز حداقل خواسته‌های خود دیگر منصرف شدند.
تجمع انبوهی از زباله‌ها در فاصله یکصد متری از ورودی روستای سمغان چشم هر رهگذری را می‌گیرد و سبب آزرده شدن هر بیننده‌ای می‌شود بخصوص که روستای سمغان در فاصله یک کیلومتری از شهر دهدشت و در مسیر جاده دهدشت به چرام قرار گرفته و وجود این منظره ناپسند در این مسیر بسیار آزرده کننده است.
یکی از اهالی روستای سمغان درباره وضعیت بهداشتی روستای خود و تجمع زباله‌های روستا به خبرنگار تسنیم گفت: هر نقطه‌ای از روستا را که نگاه کنیم تجمعی از زباله‌های خانگی را مشاهده می‌کنیم و تقریبا کمتر جایی وجود دارد که بدون از زباله باشد.
وی گفت: سال‌های گذشته هر هفته یک بار خودروی شهرداری دهدشت زباله‌های روستا را به طور کامل جمع‌آوری می‌کرد اما به مرور زمان این برنامه تغییر کرد و هر دو هفته‌ای یک بار انجام می‌شد اما الان شاید حتی ماهی یک بار هم خودروی شهرداری دهدشت زباله‌های روستا را جمع‌آوری نمی‌کند.
اسماعیل احمدی منفرد از اهالی روستای سمغان با اشاره به بوی بسیار بد زباله‌های روستا به خبرنگار تسنیم گفت: الان که فصل تابستان است بخاطر انبوه زباله‌های خانگی رهاشده در کوچه‌های روستا بوی بسیار بد و مشمئزکننده آنها برای هیچ کسی قابل تحمل نیست و تنفس آن باعث بروز بیماری‌های خطرناک ریوی می‌شود به خصوص برای کودکان که بیشتر اوقات در کوچه‌ها مشغول بازی هستند.
وی گفت: روستای سمغان دهیار و شورای اسلامی ندارد که بتواند پاسخگوی ما اهالی روستا باشد، وقتی هم به شهرداری دهدشت مراجعه می‌کنیم یا کمبود ماشین‌های حمل زباله و یا هم عدم دریافت حقوق پرسنل را بهانه می‌کنند و از گذشته تا به امروز برای مطالبات خود بین ادارات شهرستانی در رفت‌ و‌ آمد هستیم.
پس از آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر دهدشت به خاطر فاصله اندک روستای سمغان با شهر دهدشت و جهت خدمات‌دهی بهتر و مطلوبتر به اهالی این منطقه تصمیم گرفته شد که روستای سمغان به دهدشت ملحق شده و پس از آن سمغان همانند دیگر مناطق شهر دهدشت محسوب شود.
 با انجام چنین تصمیمی سمغان دیگر نباید یک روستا محسوب شده و شورای اسلامی و دهیاری نیز نداشته باشد و الان نیز سمغان شورای اسلامی و دهیاری ندارد اما از آن زمان تاکنون که نزدیک به 3 سال است هیچ خبری از اجرایی شدن این مصوبه نشده و همچنان سمغان بلاتکلیف است و هیچ یک از ادارات خدمت‌رسان از جمله شهرداری به اهالی این منطقه هیچ گونه خدماتی ارائه نمی‌دهند.
معاون شهردار دهدشت درباره الحاق روستای سمغان به شهر دهدشت به خبرنگار تسنیم گفت: طرح الحاق سمغان در کمیسیون ماده 5 تأیید شده و باید تحت عنوان طرح تفضیلی شهر دهدشت در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور نیز تأیید شود و پس از ابلاغ رسمی آن، روستای سمغان به صورت قانونی به عنوان یکی از مناطق منفصل شهر دهدشت محسوب شده و ادارات خدمات‌رسان از جمله شهرداری وظیفه دارند همانند سایر مناطق شهر دهدشت به این منطقه نیز خدمات ارائه دهند.
سید حجت تقوی گفت: در حال حاضر شهرداری دهدشت با وجود کمبود ماشین‌آلات و خودروهای حمل زباله اما به خاطر رفاه اهالی سمغان به این منطقه خدمات‌ ارائه داده و در طول هفته یک بار تمامی زباله‌های روستای سمغان را جمع‌آوری می‌کند.
وی با بیان اینکه اهالی سمغان در این زمینه با شهرداری دهدشت هیچ گونه همکاری ندارند، عنوان کرد: اهالی سمغان باید تمامی زباله‌های خود را در یک مکان مشخص جمع‌آوری کرده تا مأموران شهرداری با تمرکز بیشتری بتوانند آنها را جمع‌آوری کنند.
معاون شهردار دهدشت با اشاره به اینکه جمع‌آوری زباله‌های رها شده در روی پل سمغان به عهده شهرداری نیست، تصریح کرد: ماشین‌آلات راهداری شهرستان به صورت مستمر زباله‌های  رها شده در این مکان را جمع‌آوری کرده و مکان مورد نظر را پاکسازی می‌کند.

تقوی خاطرنشان کرد: تا زمانی که الحاق روستای سمغان به شهر دهدشت به صورت قانونی انجام شود جهت رفاه حال اهالی سمغان تلاش می‌کنیم بهترین خدمات را به اهالی این روستا ارائه دهیم.

زندگی روستایی , زندگی روستایی ,

برچسب ها: روستای سمغان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار