هر چند در برخی سایت های محلی کهگیلویه و بویراحمد ، گفته شده بود که خداد غریب پور یکی از گزینه های احتمالی است اما اکنون به نظر می رسد تصمیم نهایی روحانی برای این وزارتخانه شفاف تر شده است.
کد خبر: ۸۷۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰ 25 July 2020
در حالی که تا فرصت نهایی معرفی وزیر صمت توسط رئیس جمهور فقط 18 روز مانده است ، برخی گمانه زنی ها حکایت از انتخاب گزینه نهایی این وزارت خانه توسط حسن روحانی دارد. هر چند در برخی سایت های محلی کهگیلویه و بویراحمد ، گفته شده بود که خداد غریب پور یکی از گزینه های احتمالی است اما اکنون به نظر می رسد تصمیم نهایی روحانی برای این وزارتخانه شفاف تر شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شنیده‌ می شود در صورت موفقیت دولت برای گرفتن مجوز قانونی از شورای نگهبان و مجلس یازدهم برای تشکیل دو وزارتخانه «صنعت و معدن» و «توسعه و بازرگانی» «علیرضا رزم حسینی» استاندار فعلی خراسان رضوی به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت صنعت و معدن و «حسین مدرس خیابانی» سرپرست فعلی وزارتخانه صمت به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی کرسی وزارت توسعه و بازرگانی به مجلس معرفی خواهند شد. در غیر اینصورت به احتمال فراوان «علیرضا رزم حسینی» گزینه دولت برای وزارت صمت خواهد بود.
پیشتر برخی رسانه ها خبرداده بودند که در صورت اجرایی نشدن طرح تفکیک دولت سعی دارد تا شاکله وزارت صنعت، معدن و تجارت را بدون تغییر حفظ و اقدام به تشکیل معاونت در نهاد ریاست‌جمهوری کند. بر این اساس با توجه به تجربه مدرس خیابانی در حوزه بازرگانی، سرپرست فعلی وزارتخانه به‌عنوان معاون به نهاد ریاست‌جمهوری می رود و نظارت بر تمام امور بازرگانی و بازار به این معاونت واگذار خواهد شد و رزم‌حسینی نیز به‌عنوان وزیر جدید به مجلس معرفی می‌شود تا به این طریق هم تکلیف وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص شود، هم دولت بتواند نظارت بر بخش بازار و بازرگانی را از این وزارتخانه جدا کرده و به این طریق بتواند کنترل بیشتری بر بازار داشته باشد.
شنیده ها حاکی از آن است که رایزنی های جدی از سوی دولت با «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس برای مجاب ساختن قوه مقننه به تشکیل دو وزارتخانه صورت گرفته است، اما رئیس مجلس از مخالفت نمایندگان با طرح دولت برای معرفی دو وزیر سخن گفته و تاکید کرده که در فرجه قانونی دولت باید گزینه پیشنهادی اش برای وزارت صنعت، معدن و تجارت را به مجلس معرفی کند.
رزم حسینی کیست؟
در مورد علیرضا رزم‌حسینی در برخی منابع آمده است : (زاده ۱۳۴۰ در کرمان)، استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم است. او همچنین استاندار استان کرمان در دولت یازدهم و سال ابتدایی دولت دوازدهم بوده است.
وی تحصیلکرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.
رزم‌حسینی طی سال‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌های امام مهدی در سال ۱۳۵۹ جبهه سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، رمضان، بدر و خیبر حضور داشته است. وی از بنیان‌گذاران مهندسی مخابرات عملیات جنگ در جبهه‌های جنوب بود و از هم‌رزمان سرداران احمد کاظمی، حسین خرازی، احمد متوسلیان و هم‌رزم و دوست حسن باقری بوده‌است. وی قائم‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان (قاسم سلیمانی) و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا در دوران جنگ بود و در عملیات خیبر جانباز شد و نشان فتح از سوی آیت الله خامنه‌ای ، دریافت کرد.
از جمله سوابق اجرایی علی رضا رزم حسینی، قائم‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان (حاج قاسم سلیمانی) و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیاء، ریاست ستاد فرماندهی سپاه هشتم صاحب الزمان (عج) در دوران جنگ، مدیرعاملی مجتمع صنعتی و شرکت ماشین آلات راه‌سازی، عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌‌گذاری و توسعه استان کرمان، مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان، مدیر عامل شرکت‌های تکنوپروم، کاترپلار تکنوپروم، جنرال تریدینگ، رئیس انجمن تولید کنندگان و واردکنندگان ماشین آلات ساختمانی و معدنی کشورو استانداری کرمان به مدت 4 سال بوده است.
وی در عملیات خیبر جانباز و نشان فتح از سوی مقام معظم رهبری دریافت کرد.
از جمله اقدامات شاخص و مهم علی رضا رزم حسینی در استانداری کرمان را می توان به انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور و ابلاغ الگوی نمونه این مدل به سایر استان های کشور از سوی رییس جمهور، تقسیم بندی استان کرمان به مناطق هشتگانه و واگذاری مدیریت توسعه این بخش ها به بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور، واگذاری اختیارات به استانداران کشور به صورت پایلوت به استانداری کرمان در زمان وی، 72 هزار میلیارد تومان انعقاد سرمایه گذاری با بخش خصوصی در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی ابدایی از سوی وی، انتخاب به عنوان استاندار برتر کشور در حوزه های سلامت، گردشگری، جذب سرمایه گذاری و پدافند غیرعامل، تدوین طرح همیاران آب برای اولین بار در کشور و انتخاب وزیر نیرو به عنوان مشاور خود و دهها عنوان شاخص دیگر در سطح ملی و استانی می باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
غریب پور یکی از گزینه ها وزارت صمت است !!!!!! همیشه سایت های محلی اینا رو گفتن ولی آخه کی تو ایران می دونه سایت های محلی کهگیلویه و بویراحمد از کی نام می برند که بخواد فضای رسانه ای به نغعشون درست کنند؟!!!
حاجي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
غريب پور " زرشك "
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار