کد خبر: ۸۷۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ 25 July 2020

۱۷۴ نفر از ۲۷۹ نماینده کنونی مجلس یازدهم سابقه نمایندگی ندارند و این از نشانه های جوان و شاداب بودن پارلمان است.

یکی از آسیب های تکرار نمایندگی، توسعه و تعمیق فساد است و وجود این ۱۷۴ نفر از این منظر یک اتفاق مثبت است اما مشکل اساسی اینجاست که این جماعت جوگیر، بعضا ندانسته به نام پابرهنگان و مستضعفین، کام اشراف و لابی های قدرت و ثروت را شیرین کنند.

ماجرای تصویب طرح دوفوریتی توزیع قیر رایگان برای روستائیان مصداق بارز کلاه گشادی است که لابیهای فساد دو روز پیش بر سر خانه ملت گذاشت؛ طرحی که در مجلس دهم حتی تاجگردون هم به دلیل امکان زیاد تبانی شبکه فساد مدیران دولتی با پیمانکاران با آن مخالف بود و رد شد!؟

در عجبم که چطور مجلس دنبال این است که چرخ را دوباره اختراع کند؟گزارش همه نهادهای نظارتی بر وجود مسلم و مبرهن فساد در اجرای این طرح است اما شگفتا از نمایندگانی که در دفاع از مصوبه غلط خود می گویند که نهادهای نظارتی باید جلوی فساد محتمل در اجرای مصوبه را بگیرند.

پرسش این است که مگر مجلس می تواند جلوی فساد پیدا و پنهان عضو خود را بگیرد که انتظار دارد مصوبه فسادزای آن را دیگرانی سد کنند که اتفاقا بخش مهم وضعیت کنونی در حوزه خودرو و ارز جهانگیری و سکه و ...محصول عملکرد آنان است.

مصوبه قیر رایگان اگر در صحن علنی پارلمان و متعاقبا در شورای نگهبان تائید و قانونی شود، باید منتظر بود تا حواله آن دستمایه بده و بستان و به حربه نمایندگان‌ حوزه های انتخابیه شهرستانها در اعمال مکانیزم های نظارتی از قبیل سئوال و استیضاح و النهایه پروپاگاندای تبلیغاتی در جریان رقابت انتخاباتی مبدل شود.

علی اکبر روح نواز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار